لوید آستین، از ژنرال‌های بازنشسته ارتش آمریکا به عنوان وزیر دفاع سوگند یاد کرد و اولین رئیس سیاه‌پوست پنتاگون در تاریخ این کشور شد.

لوید آستین به عنوان اولین رئیس سیاه‌پوست پنتاگون سوگند خورد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری هیل، آستین در بیانیه‌ای خطاب به نیروها پس از ادای سوگند گفت: باعث افتخار من است که یک بار دیگر فرصت خدمت به من در کنار شما و خانواده‌هایتان داده شد. من و همسرم به خوبی از جانفشانی‌های شما برای امن نگاه داشتن این کشور آگاهیم. آن امنیت وظیفه اول ماست و من قول می‌دهم در حفظ آن به سختی شما کار کنم.

براساس بیانیه پنتاگون، آستین پس از ادای سوگند به سرعت کارش را آغاز کرد و یک گزارش اطلاعاتی گرفته و نشست‌هایی با معاونت وزارت دفاع آمریکا و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا داشت. او همچنین برنامه‌هایی برای ریاست یک نشست با موضوع کووید-۱۹ با حضور مقام‌های عالی رتبه نظامی داشت.

آستین در بیانیه‌ای گفت: البته در حال حاضر، انجام وظیفه من همچنین به معنای کمک به کشورمان در کنترل این پاندمی است که منجر به کشته شدن بیش از ۴۰۰ هزار آمریکایی شده است. شما در حال حاضر به کمک متخصصان مراقبت‌های بهداشتی ملت ما آمده‌اید. می‌توانید انتظار داشته باشید که این مأموریت ادامه یابد.

براساس بیانیه روز جمعه پنتاگون، آستین همچنین قصد دارد با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو تماس تلفنی داشته و گزارش‌های عملیاتی درباره چین و خاورمیانه دریافت کند.

سنای آمریکا جمعه با ۹۳ رای موافق و ۲ رای مخالف، آستین را به عنوان وزیر دفاع تایید کرد تا دومین عضو کابینه جو بایدن ظرف دو روز پس از ادای سوگند او کارش را آغاز کند. آوریل هینس هم چهارشنبه به عنوان مدیر اطلاعات ملی تایید شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها