مازندران- قطعی برق مدتی است که نظم زندگی بسیاری از شهروندان و به‌ویژه صنعتگران را در استان مازندران به‌هم‌ریخته است و این سؤال را در اذهان عموم ایجاد کرده است که باوجود شرایط کرونا و تعطیلی بسیاری از مراکز آموزشی و دورکاری بسیاری از کارمندان بخش‌های خصوصی و کاهش اما چرا این استان هنوز با خاموشی‌های مکرر روبروست؟

قطعی برق صدای مازندرانی ها را در آورد؛احتمال تشدید خاموشی‌ها

به گزارش قدس آنلاین؛ بسیاری از شهروندان مازندرانی که از شرایط حال به ستوه آمده‌اند اذعان می‌کنند: متأسفانه خاموشی‌های بی‌وقفه و بدون اطلاع  نظم زندگی آن‌ها را به‌هم‌ریخته است.

بسیاری از شهروندان عنوان می‌کنند: نبود برق موجب ازکارافتادن سیستم گرمایشی خانه  ازجمله شوفاژها شده است.

شهروندان مازندرانی هم‌چنین از قطعی برق به دلیل اینکه نمی‌توانند از دستگاه‌های الکترونیک مانند رایانه و اینترنت استفاده کنند شکایت داشته و ابراز می‌کنند: دانش آموزان که در حال تحصیل به‌صورت مجازی هستند در حال حاضر با مشکل جدی مواجه هستند.

احتمال تشدید خاموشی‌ها
درحالی‌که خاموشی‌ها موجب نارضایتی بسیاری از مردم شده است اما روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مازندران به مشترکان هشدار داد که در صورت رعایت نکردن اصلاح الگوی مصرف و صرفه‌جویی در انرژی، اعمال خاموشی برق در این استان تشدید می‌شود.

در اطلاعیه‌ای که توسط روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مازندران صادر شد، عنوان‌شده است که بنا به اعلام شرکت توانیر به علت افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه‌ها، خاموشی‌های پراکنده در برخی مناطق مازندران اعمال‌شده است.

ابن اطلاعیه می‌افزاید: با توجه به اینکه مدیریت مصرف برق به‌صورت سراسری از مرکز کنترل برق کشور اعلام می‌شود، بنا به دستور مرکز کنترل برای پایداری در شبکه و در صورت رعایت نکردن صرفه‌جویی در مصرف انرژی، در برخی از مناطق شهری و روستایی خاموشی‌های احتمالی ۶۰ تا ۹۰ دقیقه‌ای اعمال می‌شود.

در این اطلاعیه از مشترکان زیرپوشش شرکت توزیع نیروی برق مازندران درخواست شد با کاهش حداقل یک تا ۲ درجه از دمای منازل و محل کار خود و مدیریت مصرف گاز و برق، امکان استمرار تأمین انرژی را برای اقشار مختلف مردم فراهم کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: جدول خاموشی‌های احتمالی برابر اعلام مرکز کنترل برق کشور در جهت پایداری شبکه و بدون اطلاع زمانی تهیه‌شده است و در صورت کاهش میزان مصرف و صرفه‌جویی مشترکان در مصرف برق و گاز، خاموش‌های موردنظر کاهش خواهد یافت. 

قطعی برق شایسته نیست
این در حالی است که معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: مازندران به دلیل شرایط خاص شیوع کرونا نیازمند توجه بیشتر است و شایسته نیست به دلیل کمبود گاز و قطع برق و آب، برای مردم و مراکز درمانی مشکلی ایجاد شود.

 مهدی رازجویان بابیان اینکه سوخت اصلی نیروگاه‌های تولید برق، سوخت گاز است، اظهار کرد: افت فشار گاز باعث قطع برق‌رسانی می‌شود پس صرفه‌جویی مصرف برق و گاز، ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران بابیان اینکه بار روانی ابتلا به کرونا باعث افزایش مصرف گاز شده است، تصریح کرد: قطع گاز و برق باعث آسیب جدی به مراکز صنعتی و تولیدی می‌شود.

رازجویان بابیان اینکه حدود ۴۸ درصد از مصارف برق و حدود ۷۵ درصد از مصارف گاز در استان مربوط به مصرف خانگی است، گفت: کمبود گاز، باعث عدم تولید برق کافی و درنهایت اختلال آب‌رسانی به منازل و ایجاد نارضایتی را در پی خواهد داشت.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران یادآور شد: در فصل زمستان، افزایش فشار گاز ارسالی به استان مازندران ضروری است، این استان به دلیل شرایط خاص شیوع کرونا نیازمند توجه بیشتر بوده و به‌ دلیل کمبود گاز و قطع برق و آب ، نباید برای مردم و مراکز درمانی مشکلی ایجاد شود.

برچسب‌ها