نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و رازوجرگلان گفت: وضعیت صنایع تبدیلی حوزه کشاورزی استان مطلوب نیست و بالای ٩٠ درصد محصولات بخش کشاورزی استان خام‌فروشی می‌شود.

چرا دام مولد وارد بازار شد؟

محمد وحیدی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس با بیان اینکه بخش کشاورزی استان خراسان شمالی از سوی وزارت جهاد کشاورزی به‌ خوبی مورد توجه قرار نگرفته است، افزود: سهم اعتبارات بخش کشاورزی استان خراسان شمالی بسیار کم است.

وحیدی ادامه داد: وجود بیش از ۲میلیون دام سبک و سنگین در خراسان شمالی ظرفیت خوبی است که باید توسط وزارت جهاد کشاورزی حمایت شود. نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در خصوص توزیع نهاده‌های دامی با ارز دولتی نیز گفت: در این زمینه باید نظارت‌ها بیشتر باشد از شهریور سال گذشته تا شهریورماه امسال ۴۵ درصد از نهاده‌های دامی که با ارز ۴هزار و ۲۰۰ تومانی تأمین ‌شده بود در بازار آزاد فروخته ‌شده و تنها ۵۵ درصد نهاده‌های دامی با ارز دولتی وارد شده و در اختیار مردم قرار گرفته، این امر سبب شده تا دامداران خراسان شمالی دام مولد خود را وارد بازار فروش کنند.

وحیدی تصریح کرد: فروش این نهاده‌ها در بازار آزاد سبب می‌شود تا دامدار متضرر شود و دام مولد خود را به فروش برساند و برای جلوگیری از بروز این امر باید سامانه‌ها برخط شوند و این مورد به ‌صورت جدی‌تر پیگیری شود. وی اظهار کرد: بر اساس تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸، این بودجه ۳۴ درصد به ‌صورت کامل اجرا شده و ۴۲ درصد به‌ صورت ناقص به اجرا درآمده و باقی آن عملی نشده است؛ با این اوصاف منابع و مصارف تطبیق دارند.نماینده مردم بجنورد، مانه‌وسملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان همچنین در ادامه در خصوص سوخت عشایر گفت: در چند هفته گذشته دیداری با دکتر علائی مقدم، رئیس سازمان عشایر کشور داشتیم که در آن دیدار دغدغه‌ها و مشکلات عشایر استان از جمله کمبود نفت عنوان و مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه این دیدار افزایش ۲.۵ برابری سوخت به عشایر خراسان شمالی بود. وحیدی افزود: حتی مقرر شد میزان نفت اختصاص ‌یافته به عشایر این استان از ۵۰ لیتر در هر ماه به هر خانوار به ۱۲۵ لیتر در ماه افزایش داده شود.وی در پاسخ به این پرسش که اکنون چه تعداد از این افراد در سامانه سوخت نام‌نویسی کرده‌اند، گفت: ۵هزار خانوار در سامانه مورد نظر برای سوخت نام‌نویسی کرده بودند که از این تعداد تاکنون

۳هزار و ۸۰۵ نفر تأیید شده‌اند که به این خانوارها ۴۴۰ لیتر سوخت در ماه اختصاص می‌یابد.

برچسب‌ها