مجموعه مستند «ابوطه» در پنج قسمت به تاثیر انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی(ره) در هشت سال دفاع مقدس و پشت خاکریزهای دشمن می‌پردازد و طی هفته جاری از شبکه افق پخش می شود.

روایت «ابوطه» از جنگ پشت خاکریز دشمن

به گزارش قدس آنلاین، «ابوطه» عنوان مجموعه مستندی پنج قسمتی است که با محوریت تاثیر انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی(ره) در هشت سال دفاع مقدس پشت خاکریزهای دشمن ساخته شده است.

در زمانی که عراق با کشورمان وارد جنگ شد، عراقی‌ها خودشان درگیری‌هایی با حزب بعث داشتند که در نوع خود متفاوت از هر اتفاق دیگری بود، به طوری که بسیاری از مردم عراق در جنگ با ایران، رژیم بعث را همراهی نمی‌کردند و مخالف جنگ با ایران بودند. آنها به امام خمینی ارادت داشتند و نمی توانستند بپذیرند که در مقابل ایران بایستند.

مستند «ابو طه» با تهیه کنندگی بهنام گنجه و کارگردانی حسن قهرمانی، تاثیر رهبری امام خمینی(ره) در بین سربازان عراقی و در پشت خاکریزهای دشمن را دستمایه اصلی روایت خود قرار داده و برای این منظور مخاطب را پای حرف های یکی از فرماندهان قرارگاه خاتم الانبیا می نشاند که مسئولیت عملیات روانی را برعهده داشته است.

یکی از وظایف این فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا رسیدگی به امور تبلیغات و عملیات روانی اسرای جنگی ارتش عراق در اردوگاه های ایران بوده و در این اثر، پس از سال ها، سرنوشت اسرایی که با این کهنه سرباز سپاه پاسداران، دیدار و هم نشینی داشته اند به نمایش گذاشته می شود.

«ابو طه» را می توانید طی هفته جاری هر شب ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه افق تماشا کنید؛ تکرار این مستند روز بعد ساعت ۱۰ روی آنتن می رود.

برچسب‌ها