روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد کارشناسان می‌گویند آمار رسمی شکننده ابتلا به کرونا در آمریکا واقعی نیست و تعداد واقعی مبتلایان و دامنه شکست کشور در کنترل این ویروس را کمتر نشان می‌دهد.

اذعان نیویورک تایمز به غیرواقعی بودن آمار رسمی کرونا در آمریکا

قدس آنلاین: این روزنامه آمریکایی نوشت تا عصر شنبه آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا با گذشتن از مرز  ۲۵ میلیون نفر رکورد زد.

این آمار رسمی نشان می‌دهد از هر ۱۳ آمریکایی یک نفر یا حدود ۷.۶ درصد جمعیت این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

کیتلین ریورز ایمنی شناس در مدرسه بهداشت عمومی بلومبرگ وابسته به دانشگاه جانز هاپکینز گفت ابتلای ۲۵ میلیون نفر غیرقابل باور است و عمق این تراژدی را نشان می‌دهد.

وی همه گیری کرونا را یکی از بدترین بحران های بهداشت عمومی در کشورش توصیف کرد.

نیویورک تایمز نوشت: در نتیجه شمار جان باختگان در این کشور افزایش یافته که بیش از ۴۱۴ هزار مورد از آنها به ویروس مربوط می‌شود. این به معنای یک مرگ در بین حدود ۸۰۰ نفر از جمعیت آمریکا است.

از اولین مورد ابتلای گزارش شده در آمریکا در ژانویه گذشته بیش از ۹ ماه طول کشید تا موارد ابتلا در این کشور به ۱۰ میلیون نفر برسد. در تاریخ ۸ نوامبر و درست قبل از شروع تعطیلات سال نو آمریکا از این مرز گذشت و مرگ و بستری شدن در بیمارستان های آمریکا رکورد زد. تا آخرین روز سال ۲۰۲۰ میلادی فقط در ۷ هفته ۱۰ میلیون نفر دیگر به شمار متبلایان به کرونا در این کشور افزوده شد.

رسیدن به رقم ۲۵ میلیون نفر مبتلا فقط در سه هفته طول کشید که به دنبال به اوج رسیدن ابتلایان به بیش از ۳۰۰ هزار نفر در مقیاس روزانه رقم خورد.

در همین دوران بستری در بیمارستان های آمریکا به اوج خود رسید.

هرچند بر اساس پروژه پیگیری کووید از ۲۱ دسامبر تاکنون این سیر نزولی بوده اما کارشناسان اکنون نگران هستند که هر گونه نشانه پیشرفتی با ظهور موارد جدید جهش یافته که سرایت بیشتری هم دارد بی نتیجه بماند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا به تازگی هشدار داد که انواع جهش یافته ویروس کشف شده در بریتانیا می‌تواند به منبع اصلی آلودگی در آمریکا تا ماه مارس تبدیل شود و ممکن است به افزایش موارد ابتلا منجر شود.

متخصصان اپیدمیولوژی در آمریکا می گویند تعداد واقعی مبتلایان به کرونا احتمالا بسیار بالاتر از آمار رسمی است. آنها می‌گویند حتی با آزمایشهای گسترده تر بیشتر نسبت به ماه‌های اولیه همه گیری بسیاری از افرادی که علائمی نداشته اند ممکن است آزمایش نشده باشند و در آمار به حساب نیامده باشند.

ایرا لانگینی استاد آمار زیستی در دانشگاه فلوریدا برآورد کرده که حدود ۲۵ درصد از آمریکایی ها به ویروس مبتلا شده اند که بیش از دو برابر تعداد موارد گزارش شده است. مدل سازی آماری که به تازگی در فلوریدا تکمیل شده نشان می دهد که یک سوم جمعیت این کشور در دوره‌ای از همه گیری مبتلا شده‌اند که چهار برابر آمار گزارش شده است.

طبق گزارش های اعلام شده، کرونا در آمریکا تاکنون ۲۵ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۷۸۹ نفر را مبتلا کرده که از این تعداد ۴۲۷ هزار و ۶۳۵ نفر جان باخته اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها