رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خواف از پایان مرمت اضطراری مجموعه تاریخی کبودانی با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

پایان مرمت اضطراری مجموعه تاریخی کبودانی خواف

به گزارش قدس آنلاین، محمود باعقیده با اعلام این خبر اظهار کرد: با پیگیری فرمانداری شهرستان خواف و در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت صنعتی‌معدنی اپال پارسیان سنگان، تفاهم‌نامه‌ای با هدف حفاظت و حراست از آثار تاریخی شهرستان منعقد شد که بر این اساس در مرحله دوم ۱۶۰ میلیون ریال به‌ منظور مرمت اضطراری مجموعه تاریخی کبودانی خواف اختصاص یافت.

وی در خصوص مرمت‌های این بنا عنوان کرد: در پی بارش‌های سال گذشته قسمتی از سقف بنا فرو ریخت و به منظور جلوگیری از خسارت بیشتر و حفاظت از تزئینات داخلی، مرمت اضطراری این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خواف تصریح کرد: این مجموعه از بناهای عصر تیموریان است که شامل مسجد، مزار، آب‌انبار و بافت تاریخی می‌شود.

اتمام عملیات ساخت خانه ابریشم در تربت‌حیدریه

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌حیدریه از اتمام عملیات ساخت خانه صنایع‌دستی بایگ در شهرستان تربت‌حیدریه خبر داد.

علی محمدی با اعلام این خبر اظهار کرد: خانه صنایع‌دستی بایگ با مساحت حدود ۱۵۰ مترمربع با پنج اتاق و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات معاونت صنایع‌دستی خراسان ‌رضوی تکمیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر بایگ، قطب تولید ابریشم کشور است، بیان کرد: خانه ابریشم بایگ در راستای اشتغال اکثر مردم به رشته ابریشم‌کشی و تکمیل زنجیره تولید تا مصرف ابریشم ساخته شده است.

بر اساس ‌گزارش روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان‌ رضوی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت‌ حیدریه ادامه داد: با توجه به وجود معادن عقیق در این شهر، دوره‌های آموزش تراش سنگ عقیق و بسته بندی سوغات در این ساختمان صنایع‌دستی انجام خواهد شد. شهر بایگ تربت‌حیدریه در سال ۱۳۹۸ به عنوان شهر ملی ابریشم معرفی شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها