مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: هفت طرح عمده صنعت آب و فاضلاب با هزینه ۳۵۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی آماده بهره‌برداری در دهه مبارک فجر است.

اجرای هفت طرح عمده آب و فاضلاب در خراسان‌ رضوی به پایان رسید

به گزارش قدس آنلاین، سید ابراهیم علوی افزود: این طرحهای صنعت آب و فاضلاب در شهرستانهای نیشابور، تربت‌حیدریه و بردسکن اجرا و تکمیل شده و آماده بهره‌بردای هستند.  

وی ادامه داد: آبرسانی به نیشابور از دشت فوشنجان، اجرای شبکه فاضلاب شهر نیشابور، فاز ۵ و ۶ آبرسانی به مجتمع ابوسعدی، نورانی، حسین آباد، ناظر عباس آباد، عشرت آباد، قریش آباد و خیر آباد و مجتمع روستایی فوشنجان و ساختمان اداری مشترکین نیشابور از پروژه‌های مربوط به شهرستان نیشابور است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: همچنین سامانه تغلیظ لجن تصفیه خانه فاضلاب شهر تربت حیدریه و آزمایشگاه باکتریولوژیک امور بردسکن نیز از دیگر پروژه‌هایی است که در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی افزود: پارسال نیز ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر جمعیت ساکن در ۲۱ روستا و شهر ششتمد با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال در قالب  پویش "الف-ب ایران" به آب شرب دسترسی پیدا کردند و در آذر ماه سال جاری نیز در قالب این پویش،  پروژه‌های آبرسانی به  ۴۲ روستا با صرف ۳۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار دولتی، خصوصی و صندوق توسعه ملی با حضور وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس وارد مدار بهره برداری شد.

علوی ادامه داد: در همین راستا و در تکمیل پروژه‌های مورد تعهد در اسفند ماه سال جاری نیز ۳۰روستای دیگر استان با جمعیت ۲۶ هزار نفر و هزینه ۴۰۰ میلیارد ریال از آب شرب بهره‌مند خواهندشد.  

شرکت آب و فاضلاب استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی سه میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک شهری و روستایی را در این استان زیر پوشش دارد.  

این شرکت با ۵۶۹ هزار و ۹۲۸ مشترک روستایی حدود ۱۱ درصد از کل مشترکان آب و فاضلاب روستایی کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها