رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شهرداری مشهد با تاکیدات شورای شهر و در راستای رویکرد حمایتی که نسبت به هنرمندان مشهدی داریم، آمادگی دارد ظرفیت‌های متعلق به خود اعم از نگارخانه‌ها و گالری‌ها را رایگان در اختیار هنرمندان قرار دهد تا آثار خود را در معرض فروش و بازدید دیگران قرار دهند.

نگارخانه‌های شهرداری مشهد رایگان در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حیدری در حاشیه بازدید از کارگاه آموزشی  «طبیعت همراه با هنرمندان تجسمی» که در بوستان کوهسنگی برگزار شد، اظهار کرد: بستر این فضای کارگاهی توسط شهرداری مشهد و با هدف پیوند بین هنر و جامعه شکل گرفت تا هنرمندان بتوانند حضور یابند و هنرنمایی کنند.

وی با بیان اینکه بستر برپایی و ایجاد چنین ورکشاپ‌هایی در تمام پارک‌های سطح شهر وجود دارد و هنرمندان می‌توانند از آن بهره ببرند، ادامه داد: وضعیت هوای مشهد از نظر سرما رو به بهبود است و امیدواریم شرایط کرونا نیز متعادل‌تر شود و این ظرفیت‌ها بیش از پیش در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

حیدری تصریح کرد: برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی بستر مناسبی است تا عموم شهروندان، در سنین مختلف از نزدیک با نحوه کار اساتید و هنرمندان رشته‌های مختلف آشنا شوند.  بدون شک این فضا موجب تشویق و ترویج و توسعه هنر می‌شود و کمک‌حال اقتصاد هنرمندان است.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد، با تاکیدات شورای شهر و در راستای رویکرد حمایتی که نسبت به هنرمندان مشهدی داریم، آمادگی دارد ظرفیت‌های متعلق به خود اعم از نگارخانه‌ها و گالری‌ها را رایگان در اختیار هنرمندان قرار دهد تا آثار خود را در معرض فروش و بازدید دیگران قرار دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه چارسوق، واقع در پارک کوهسنگی یکی از همین بسترهایی است که رایگان در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد، گفت: علاوه بر این، در پارک گل‌ها نیز فضای متعلق به سازمان پارک‌ها که فضایی عمومی و سالن و نگارخانه‌ است، تبدیل به مجموعه هنری خواهد شد.

وی همچنین از مدیران دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، شرکت‌ها، هتل‌ها و... خواست تا رویکرد حمایتی نسبت به هنرمندان داشته باشند و هرکدام در حد وسع و بضاعت خود نسبت به خریداری کردن آثار هنری اقدام کنند، چراکه از این طریق می‌توان موجبات توسعه هنر خراسان را فراهم آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، حیدری اضافه کرد: در نرم‌افزار  «شهر من» نیز بستری تحت عنوان فروشگاه مجازی برای ارائه آثار هنرمندان تعبیه خواهد شد تا هنردوستان از نقاط مختلف بتوانند نسبت به خریداری آثار هنری اقدام کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها