معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با عادی‌انگاری شهروندان، آمار مبتلایان به کرونا رو به افزایش است و زنگ خطر چهارمین اوجگیری کرونا در این شهرستان شنیده می شود.

آمار مبتلایان به کرونا در سبزوار رو به افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه نوده افزود: طی سه هفته گذشته آمار مبتلایان و بستری شدگان ناشی از کرونا در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نسبت به اوایل دی ماه افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: پس از کاهش محدودیت‌های آذرماه، حساسیت شهروندان در  رعایت پروتکل‌ها، فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات غیر ضروری کمتر شده که این موارد شرایط را شکننده و ناپایدار کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در صورت تداوم عادی انگاری شهروندان خطر شیوع موج چهارم کرونا در اواخر بهمن و اوایل اسفند دور از انتظار نخواهد بود.

نوده افزود: بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا برپایی تجمع در سبزوار ممنوع است و چنانچه دستورالعمل جدیدی در این باره اعلام شود به  شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد و با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما به شهروندان توصیه می‌شود از حضور غیر ضروری در مکان‌های شلوغ و پرتردد خودداری کنند.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۳۱۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۹۱ تن از بیماران مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷ هزار و ۶۵۱ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها