معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ساماندهی عرصه اقتصاد زیارت و سوغات در دستور کار کارگروه ملی زیارت است.

ساماندهی عرصه اقتصاد زیارت و سوغات در دستور کار کارگروه ملی زیارت است

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق براتی صبح امروز در جلسه کارگروه ملی زیارت اظهار داشت: کارگروه ملی زیارت که در مورخ ۱۴ آذر ۸۸ تشکیل شد، مصوبات عملیاتی بسیار خوبی را داشت که برخی مسائل از قبیل شیوع بیماری کرونا سبب ایجاد وقفه در تداوم این جلسات و پیگیری موضوعات تخصصی و اجرایی آن شد لذا با برطرف شدن این بیماری و بازگشت به حالت عادی می‌توان اظهار امیدواری کرد که بتوانیم نتایج خوبی را مجددا کسب کنیم.

براتی ضمن اشاره به اهم مسائل مصوب شده در جلسه قبلی کارگروه ملی زیارت از قبیل مصوبات مربوط به آمار زائرین، تعمیق فرهنگ زیارت، مسائل زائرسراهای کشور، تامین زیرساخت‌های بهداشتی و سلامت، گسترش رسانه زیارت، مسائل مربوط به ساماندهی عرصه اقتصاد زیارت و سوغات، افزود: پیگیری لازم در خصوص اجرایی شدن این مصوبات صورت گرفته و لازم است وزراتخانه‌ها و نهادهای متولی همت و همکاری بیشتری را برای اجرایی شدن و اثر بخشی برخی مصوبات یادشده اعمال نمایند.

در این جلسه، ۱۱ موضوع در حوزه کمیسیون تخصصی کارشناسی کارگروه ملی زیارت مصوب شد و پیشنهادات لازم در خصوص بررسی تبعات، آثار و خسارات ناشی از ویروس کرونا در عرصه زیارت و گردشگری و اجرای طرح‌های جایگزین ارائه و به تصویب رسید.

در این کمیسیون که با هدف تهیه و تدوین مصوبات پیشنهادی برای تصویب در کارگروه ملی زیارت تشکیل شد، روند اجرایی مصوبات گذشته کارگروه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها