۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 738102

فیروزه گوهری خوش نقش و زیبا با رنگی کم نظیر است و بازار گسترده ای در داخل و خارج از ایران به خود اختصاص داده است. اغلب در جواهراتی مانند گوشواره، دستبند، گردنبند و انگشترها نگین های درخشان و متفاوتی مثل نگین فیروزه را می بینیم، در طراحی جواهرات مانند انگشتر مردانه و زنانه اگر نگین فیروزه مناسب و با کیفیتی انتخاب شود، زیبایی انگشتر به بالاترین حد ممکن می رسد.

خرید فیروزه نیشابور از فروشگاه اینترنتی

خرید فیروزه نیشابور از فروشگاه اینترنتی که اصل بودن نگین فیروزه را تضمین می کند، مزایای زیادی دارد. فیروزه گوهری خوش نقش و زیبا با رنگی کم نظیر است و بازار گسترده ای در داخل و خارج از ایران به خود اختصاص داده است. اغلب در جواهراتی مانند گوشواره، دستبند، گردنبند و انگشترها نگین های درخشان و متفاوتی مثل نگین فیروزه را می بینیم، در طراحی جواهرات مانند انگشتر مردانه و زنانه اگر نگین فیروزه مناسب و با کیفیتی انتخاب شود، زیبایی انگشتر به بالاترین حد ممکن می رسد.

فیروزه نیشابوری اصل، شادی و نشاط را به ارمغان می‌آورد. آویز فیروزه، انگشتر مردانه فیروزه، انگشتر زنانه فیروزه و... جزو بهترین هدایا برای عزیزانمان می‌باشد که هم بسیار چشمگیر است و هم نشانی از ثروت و خاک ایران عزیزمان است. رنگ آبی فیروزه، نشانه اصالت و اشرافی بودن است که در تمام دنیا این سنگ شناخته شده و معروف است.

انگشتر فیروزه نیشابور مردانه و زنانه در دنیا طرفداران زیادی دارد. انگشترهای دست ساز با نگین فیروزه نیشابور اصل از بهترین نوع و ارزشمندترین انگشترهای فیروزه می‌باشند که محبوبیت بیشتری نسبت به انگشتر فیروزه دامغان، انگشتر فیروزه کرمان و... دارند. فیروزه سنگ دوستی، آرامش و صلح است و شما را در برابر انرژی‌های منفی محافظت می‌کند، این سنگ برای آسان شدن کارها و رونق کسب‌وکار بسیار تأثیرگذار است.

اگر قصد خرید فیروزه نیشابور اصل را دارید، پیشنهاد می کنیم که تا آخر مقاله را دنبال کنید.

نگین و انگشتر مردانه فیروزه نیشابوری

جذابیت های صنعت فیروزه

فیروزه در ایران و خارج از ایران بازاری گسترده دارد، اما چرا این گوهر در جهان اینقدر طرفدار دارد؟

زیبایی مثال زدنی:

این گوهر به دلیل رنگ و نقش و نگار زیبای آن مورد پسند بسیاری از مردمان جهان واقع شده است و سبب شده که بابت آن پول های هنگفتی بپردازند.

اعتقاد باستانی و خواص درمانی:

نخستین شواهد از ساخت و استفاده از جواهرات در مصر باستان به ۴ هزار سال پیش از میلاد بر می گردد. مصریان جواهرات را نشان دهنده ثروت و جایگاه فرد در جامعه دانسته و اکثراً برای ایمن کردن خود از شر بلا از آن استفاده می کردند. همچنین امروزه خواص درمانی زیادی برای این سنگ کشف شده است.

اعتقاد مذهبی: 

توصیه ائمه به استفاده از فیروزه و بیان خواص و فواید استفاده از آن مسلمانان را به استفاده از فیروزه ترغیب می کند.

بهترین نوع فیروزه نیشابور

فیروزه در رنگ های آبی، سبز آبی و سبز وجود دارد که هرچه رنگ فیروزه به آبی نزدیک تر می شود ارزشمند تر می شود همچنین هرچه ناخالصی های فیروزه کمتر باشد ارزش آن نیز بالاتر می رود درنتیجه فیروزه عجمی معمولا از قیمت بالاتری نسبت به فیروزه شجری برخوردار است.
بطور کلی فیروزه عجمی نسبت به فیروزه شجری قیمت بالاتری دارد، ولی هرچه فیروزه خوش نقش تر باشد ارزش آن بالاتر می رود و ممکن است قیمت یک فیروزه شجری چندین برابر قیمت یک فیروزه عجمی باشد.

خرید نگین فیروزه نیشابور اصل

انواع فیروزه نیشابور

برای سنگ فیروزه معادن مختلفی در ایران ازجمله در دامغان، کاشمر و شهربابک وجود دارد و نوع نیشابوری آن در دو نوع اصلی فیروزه عجمی و فیروزه شجری در بازار وجود دارد.

فیروزه نیشابور عجمی:

نگین فیروزه عجمی یا همان نوع پاک و صافی که فاقد رگه و یا ناخالصی است به عنوان بهترین و گران قیمت ترین نوع فیروزه به فروش می رسد و در بین عرب ها طرفداران بسیاری دارد، اما برای ایرانی ها و دیگر کشورها نوع رگه دار یا صاف فرق چندانی ندارد و فیروزه های رگه دار که در بازار به اسم عنکبوتی یا اسپایدر نیز شناخته می شود، مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد. آنچه که برای خریداران بسیار حائز اهمیت می باشد رنگ این نوع فیروزه می باشد.

فیروزه نیشابور شجری:

آنچه در بیشتر فیروزه ها وجود دارد وجود رگه یا شجرهای سیاه یا قهوه ای رنگ برجسته می باشد که مربوط به سنگ مادر تشکیل دهنده آن ها می باشد. این رگه ها گاهی در طرح های منظم و غیرمنظم تشکیل می شوند، که به این حالت نگین فیروزه عنکبوتی و در اصطلاح بازار آن را نگین فیروزه شجری می نامند.

اگر این طرح منظم، شفاف و زیبا باشد، موجب افزایش قیمت سنگ فیروزه می شود و اگر نامنظم و ناخالصی در آن به صورت نقطه و لک هایی در آن موجود باشد از قیمت فیروزه کاسته خواهد شد. هر چه رگه هایی که بر روی فیروزه قرار دارند خوش نقش تر باشد، قیمت نگین فیروزه شجری گران تر می شود؛ اما بایستی توجه داشت که نوع عجمی با توجه به کمیاب بودن آن، دارای قیمت بالاتری نسبت به نوع شجری می باشد.

فیروزه را می توان با توجه به رنگ، ظاهر و… به ۳ درجه تقسیم کرد

فیروزه درجه ۳: این نوع فیروزه ها که به فیروزه ضعیف نیز شهرت دارند رنگ و ظاهر مناسبی ندارند و قیمت آنها نسبت به فیروزه درجه ۱ و ۲ کمتر است.

فیروزه درجه ۲: فیروزه نیشابوری درجه دو کیفیت، رنگ و ظاهر بهتر از نوع درجه سه دارد.

فیروزه درجه ۱: این نوع فیروزه مرغوب ترین فیروزه نیشابور می باشد که البته شهرت جهانی دارد و جزء مرغوب ترین سنگ فیروزه دنیا شناخته می شود.

فیروزه عجمی یا فیروزه شجری

هر دو نوع فیروزه عجمی و شجری جزء با کیفیت ترین سنگ های فیروزه دنیا شناخته می شود ولی فیروزه عجمی بخاطر کمیابی، عاری بودن از ناخالصی معمولا گران تر از نوع شجری است ولی هر دو نوع فیروزه مشتری های خاص خود را دارد. فیروزه شجری بیشتر در بین اروپاییان طرفدار دارد و فیروزه عجمی در بین اعراب طرافدار بیشتری دارد.

قیمت خرید فیروزه عجمی

خرید فیروزه عجمی معمولا بصورت عددی فروخته می شود حدود قیمت فروش نگین فیروزه عجمی بصورت کلی و بارخانه ای دانه ای ۵۰هزار تومان تا ۱۰میلیون تومان می باشد، در خرید های جزئی هم از دانه ای ۱۰۰ الی ۱۵۰ هزار تومان شروع می شود و گاهی به ۱۰۰میلیون تومان و بیشتر هم می رسد.

نکاتی که قبل از خرید فیروزه نیشابور اصل باید توجه کنیم:

خرید فیروزه نیشابور اصل بسیار دشوار است و کار هر کسی نیست. از زمانی که مردم به ارزش این گوهر زیبا پی بردند سودجویانی بدنبال ساخت نوع تقلبی آن بودند. تا فیروزه مصنوعی و یا پلاستیکی ساخته شده را به جای فیروزه اصل بفروشند و از این طریق سودهای کلانی به دست آورند. از طرفی چون فیروزه تقریباً در تمام نقاط جهان وجود دارد و از بسیاری از معادن فیروزه موجود در دنیا استخراج می‌شود، ارزش متفاوتی خواهد داشت.

برای خرید سنگ فیروزه نیشابور اصل باید بتوانیم آن را از فیروزه های دیگر مناطق جهان و حتی ایران تشخیص دهیم که با توجه به انواع و اقسام فیروزه و نمونه های جعلی و شبیه‌سازی شده آن کار سختی است.

نکاتی که در زمان خرید اینترنتی فیروزه اصل نیشابور باید توجه کنیم:

سایت‌های زیادی هستند که اقدام به فروش اینترنتی فیروزه نیشابور می‌کنند. پس‌ خرید فیروزه نیشابور اصل از یک فروشگاه اینترنتی قابل‌ اعتماد و معتبر بسیار اهمیت دارد.

از آنجایی که بعضی از فروشندگان سودجو نگین فیروزه کم رنگ را احیا می کنند و به نام نگین فیروزه احیا نشده با قیمت کمتری می فروشند. بهتر است به هنگام خرید، تنها به ارزانی فیروزه توجه نکنید و جزئیاتی مانند کیفیت و احیایی نبودن فیروزه را هم مد نظر داشته باشید. برای خرید فیروزه نیشابوری اصل بصورت آنلاین، بهتر است به سایت‌های شناخته‌ شده و مطمئن مراجعه فرمایید.

سایت زرسی که نماد اعتماد الکترونیکی دارد، می‌تواند یک مرجع مطمئن برای خرید نگین فیروزه نیشابوری اصل و انگشتر فیروزه مردانه مورد نظر شما باشد. شما می توانید لذت یک خرید آسان، با کیفیت و مطمئن را با زرسی تجربه کنید. این مجموعه سعی کرده با حذف واسطه ها قیمت فروش فیروزه نیشابوری را به حدی کاهش دهد تا قیمت تمام شده آن برای شما عزیزان مناسب باشد.

برچسب‌ها