مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از مهلت یک ماهه بانکها به دارندگان حساب های فاقد کد شهاب اتباع افغانستانی خبر داد.

مهلت یک ماهه به دارندگان حساب های فاقد کد شهاب اتباع افغانستانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مهدی محمودی در خصوص مسدود شدن کارتهای بانکی اتباع افغانستانی گفت: در چند روز گذشته کارت‌های بانکی شماری از صاحبان حساب فاقد کد شهاب (شناسه هویت الکترونیکی) به موجب بخشنامه بانک مرکزی و در اجرای قوانین و مقررات غیرفعال شد که بر اساس مصوبه ستاد ‌مبارزه‌ با مفاسداقتصادی هدف از این اقدام، اجرای قوانین ناظر به شفافیت در تراکنش‌های بانکی است که مستلزم صحت اطلاعات هویتی صاحبان حساب است؛ قاعده‌ای که برای کلیه صاحبان حساب های بانکی اعم از اتباع خارجی و ایرانی جهت جلوگیری از پولشویی رعایت می شود.

دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور افزود: پس از اطلاع از این موضوع و هماهنگی های بین دستگاهی بعمل آمده کلیه اتباع افغانستانی دارندگان حساب های بانکی فاقد کد شهاب برای آخرین بار بمدت یکماه فرصت دارند نسبت به تکمیل یا تصحیح اطلاعات حساب خود و اخذ کد شهاب در کلیه بانکهای حساب خود اقدام کنند.

محمودی تاکید کرد: تا قبل از پایان مهلت تعیین شده از سوی بانکها کلیه اتباع افغانستانی دارندگان حساب های بانکی فاقد کد شهاب با رعایت پروتکلهای بهداشتی هرچه زودتر جهت اقدامات قانونی به بانکها مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها