به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و تقارن آن با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه های فرهنگی و تبلیغی متعددی را برای ارائه به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) تدارک دیده است.

اعلام برنامه های تبلیغی حرم مطهر رضوی در دهه فجر/ از تبیین بیانیه گام دوم تا طنین اندازی آواهای انقلابی

به گزارش قدس آنلاین، «به وقت انقلاب» یکی از ویژه برنامه های این ایام است که از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه، هر شب در رواق امام خمینی(ره) و ایوان مقصوره حرم مطهر برگزار می شود. محور اصلی این برنامه، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است که در قالب سخنرانی وعاظ و کارشناسان به زائران ارائه خواهد شد.

نشست های پرسمان دینی با موضوع «افول آمریکا»
از دیگر برنامه های تبلیغی حرم مطهر در این دهه، می توان به برگزاری سلسله جلسات پرسمان دینی با موضوع «افول آمریکا» اشاره کرد که وحید یامین پور و سید محمد مرندی کارشناس مجری آن خواهند بود و از جمله مهمانان این برنامه می توان به احمد رهدار، علی ذوعلم، حسن رحیم پور ازغدی، حجت ا... عبدالملکی، محمدرضا اسلاملو، شهریار بحرانی، نادر طالب زاده و مجید شاه حسینی اشاره کرد.
«چهره منفور آمریکا در بین ملت ها»، «قدرت نرم جمهوری اسلامی»، «تقابل دین و حاکمیت در آمریکا»، «دموکراسی و آزادی در آمریکا»، «اقتصاد آمریکا و مقایسه آن با اقتصاد ایران»، «معضلات اجتماعی در آمریکا»، «بحران در جهانی‌سازی آمریکا»، «عرصه‌های تقابل با نظام استکبار»، «حقوق اجتماعی-سیاسی سیاه و سفید در آمریکا» و «آمریکا، مستعمره صهیونیست» از مهمترین موضوعات این نشست ها خواهد بود.

طنین «آوای انقلاب» و «گلدسته های رضوی»
از جمله برنامه های هنری معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در دهه مبارک فجر نیز باید به برگزاری نخستین جشنواره سرود حرم با نام «آوای انقلاب» و همچنین نخستین جشنواره مکبری حرم با نام «گلدسته های رضوی» اشاره کرد.
این برنامه ها که ویژه نوجوانان است با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و مرکز رسیدگی به امور و با هدف تقویت روحیه انقلابی و انگیزه‌های حماسی این گروه سنی برگزار خواهد شد. در قالب جشنواره «آوای انقلاب»،۳۰ گروه سرود نوجوان آواها و سروده‌های انقلابی خود را به زائران حضرت رضا(ع) تقدیم خواهند کرد.

«همسفر تا بهشت» برای زوج های جوان
ویژه برنامه «همسفر تا بهشت» نیز در دهه فجر میزان زوج های جوانی است که به مدت سه روز میهمان ویژه حضرت رضا(ع) خواهند بود و در برنامه هایی که توسط آستان قدس رضوی برای آن ها تدارک دیده شده، شرکت خواهند کرد. این برنامه در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ بهمن ماه در رواق شیخ طوسی حرم مطهر برگزار می شود.

ختم قرآن به نیابت از شهدای انقلاب
اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی هم در این ایام ویژه برنامه‌های را پیش بینی کرده که از آن جمله می‌توان به برنامه قرآنی «طلوع قرآن» اشاره کرد که همه روزه پس اقامه نماز صبح در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
«کرسی تلاوت رضوی در جوار عترت» و محفل قرآنی «ام ابیها» ویژه بانوان، مسابقات قرآنی «والفجر»، «از قرآن بپرس»، «در محضر قرآن» و «ریحانه النبی»، برپایی کارگاه‌های هنری خوشنویسی، نقاشی، تذهیب و معرق، برگزاری نشست‌های قرآنی در فضای مجازی و همچنین ختم قرآن به نیابت از شهدای انقلاب از دیگر برنامه های قرآنی حرم مطهر در دهه فجر است.

برنامه‌های تبلیغی ویژه زائران غیر ایرانی
در دهه مبارک فجر، برای زائران غیرایرانی حرم مطهر نیز برنامه های به زبان های اردو، عربی، انگلیسی و آذری پیش بینی شده است.
«به سبک روح ا...» عنوان ویژه برنامه گفت و گو محوری است که به همت مدیریت امور زائران غیر ایرانی و با حضور اساتید مطرح بین المللی اردو زبان تدارک دیده شده و از بستر فضای مجازی، شبکه‌های سراسری قرآن، افق و شبکه های جهانی ولایت و هدایت پخش می‌شود.
«تاثیرات انقلاب اسلامی»، «امام خمینی(ره) و نقش رهبری در اسلام»، «سیره سیاسی و اجتماعی ائمه اطهار(ع)» و «ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی» از جمله موضوعات این ویژه برنامه است. تدارک و پخش برنامه هایی به زبان های عربی، انگلیسی و آذری در قالب سخنرانی، بیان احکام، زیارت، وبینار و مداحی نیز از دیگر اقدامات مدیریت امور زائران غیر ایرانی در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها