بجنورد- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی از اتصال هزار و ۴۴۶ مدرسه استان به اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: این اینترنت از طریق شرکت مخابرات، های وب، ایرنسل و همراه اول بوده است.

اتصال بیش از ۱۴۰۰ مدرسه به اینترنت پرسرعت در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مرتضوی در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پر سرعت متصل هستند، مابقی روستاهای  بالای ۲۰ خانوار نیز تا پایان سال آینده به اینترنت متصل می‌شوند.

وی با بیان اینکه اکنون تمام ۲۴ شهر خراسان شمالی تحت پوشش اینترنت نسل ۳ و ۴ قرار دارند افزود: مجموعه مشترکین تلفن ثابت و همراه اول و ایرانسل در استان یک میلیون و ۶۷۳ هزار نفر هستند که در این بین ضریب نفوذ تلفن ثابت روستایی ۹۸ درصد، تلفن همراه ۸۵ درصد و همچنین ضریب نفوذ اینترنت روستایی ۸۱.۵ درصد است. 

مرتضوی با بیان اینکه پروژه USO تحت عنوان توسعه خدمات اجباری که از محل اعتبارات ملی و دولتی محقق می شود، گفت: چهار پروژه ۴۸۵ کیلومتری فیبر نوری، احداث سایت های مرزی و محروم کمتر توسعه یافته، ارتقا نسل دوم همراه اول به نسل سه و چهار و اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات از استان خراسان شمالی در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب‌ها