شهرکرد-نبود مکان مناسب پایانه مسافربری در شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری شهروندان را با مشکلاتی مواجه کرده است.

بی سامانی در پایانه مسافربری سامان

قدس آنلاین-گروه استان ها: تجمع مینی‌بوس‌ها و ماشین‌های سواری برای شهرستان سامان و حومه آن هم در چهار گوشه یک چهار راه که نه تنها منظره خوبی ندارد بلکه از کمترین امکانات رفاهی برای مسافران محروم است سال هاست که به یکی از مطالبات مردم این شهرستان دراستان چهار محال و بختیاری تبدیل شده است اما با وجود حجم انتقادات بسیار هنوز پس از گذشته ۱۰ سال از اعلام نارضایتی ها کاری برای سامان دادن به این اوضاع انجام نشده است.

بسیاری از مسافران با بیان اینکه متاسفانه محل مسافرگیری به هیچ وجه مناسب مردم و به ویژه بانوان و کودکان نیست اظهار می کنند: اغلب خودرو هایی که در این پایانه حضور دارند مینی بوس های قدیمی هستند که تصویر آن را به جز این پایانه فقط در فیلم های دهه ۶۰ سینما می توان دید.

شهروندان سامان می گویند: متاسفانه اغلب این خودرو های حمل و نقل عمومی دیگر از رده خارج شده و حتی در این فصل سرد از سال بخاری برای گرمایش ندارند و جالب اینجاست که هیچ نظارتی بر روی این موضوع نمی شود.

ترمینال نداریم

در همین رابطه رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری به عنوان متولی رسیدگی به وضعیت این پایانه مسافربری می گوید: واقعیت ایسنت که ما در این شهرستان ترمینال نداشته و ان په را که مردم مشاهده می کنند به هیچ وجه ترمینال نیست!

 اصغر رحیمی با بیان اینکه ساخت ترمینال برای شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت اختصاص پیدا می‌کند، اظهار کرد: ترمینال شاخصه داشته و باید مجهز به سرویس بهداشتی، نمازخانه و غرفه باشد.

وی با بیان اینکه محل تجمع مینی‌بوس‌ها و ماشین‌های سواری برای شهرستان سامان و حومه در واقع محصور به یک دفتر شده است، افزود: شرکت مربوطه سیر و سفر سامان است و به اشتباه لفظ ترمینال برای این مکان گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه محل تجمع مینی‌بوس‌ها و ماشین‌های سواری برای شهرستان سامان و حومه در واقع محصور به یک دفتر شده است، افزود: شرکت مربوطه سیر و سفر سامان است و به اشتباه لفظ ترمینال برای این مکان گذاشته شده است.

احداث ترمینال صرفه اقتصادی ندارد

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در واقع از آن‌جا که احداث ترمینال صرفه اقتصادی ندارد، متولیان امر زیر بار احداث پایانه‌ای با ظاهر منظم‌تر و زیباتر نمی‌روند.

رحیمی درخصوص کمبود مینی‌بوس‌های شهرها و روستاهای غرب شهرکرد (سامان و حومه) توضیح داد: این وسایل نقلیه به‌دلیل فرسودگی در حال خروج از چرخه عبور و مرور هستند، سیستم سرمایشی و گرمایشی مینی‌بوس‌ها ضعیف بوده و ایمنی پایینی دارند.

وی با اشاره به اینکه تقاضای سفر با مینی‌بوس نیز کاهش پیدا کرده است، گفت: بازسازی و نوسازی این وسایل نقلیه هزینه زیادی دارد و اختصاص تسهیلات برای رانندگان فایده‌ای ندارد.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر مینی‌بوس‌ها در جابجایی کارگران کارخانجات فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: بیشتر جابجایی‌ها از طریق تاکسی به شهرها و روستاهای تابعه سامان صورت می‌گیرد

برچسب‌ها