رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه واردات واکسن کرونایی به شرکت‌های خصوصی به‌شرط اخذ تأییدیه سازمان غذا و داروی کشور داده شده است.

شهریاری: هیچ شرکتی اجازه واردات واکسن از آمریکا و انگلیس را ندارد

قدس آنلاین؛ حسینعلی شهریاری اظهار داشت: اجازه واردات واکسن کرونا به شرکت‌های خصوصی به‌شرط اخذ تأییدیه سازمان غذا و داروی کشور داده شده است اما با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب هیچ شرکتی اجازه واردات واکسن از آمریکا و انگلیس را ندارد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور کاملاً شفاف است، گفت: واکسن‌های وارداتی باید طبق پروتکل‌ها از سوی وزارت بهداشت بررسی شود و سپس مورد استفاده قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در زمان حاضر بخش‌هایی چون انستیتو رازی، انستیتو پاستور، شرکت‌های دانش‌بنیان، بنیاد برکت و دو شرکت از وزارت دفاع در تلاش برای ساخت واکسن کرونا هستند و روی این موضوع کار می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود تا خردادماه ۲میلیون دوز واکسن توسط این شرکت‌ها تولید شود.

نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین پیش‌بینی می‌شود از مرداد و تیرماه ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا توسط محققان تولید شود که به‌یاری خدا با این شرایط آینده روشنی در مبارزه با کروناویروس پیشِ‌رو خواهیم داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها