اولین همایش ملی مجازی اوقات فراغت به همت دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار می شود.

 اولین همایش ملی مجازی اوقات فراغت در دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع)

به گزارش قدس آنلاین  در روزهایی که دنیا مغلوب ویروس ناشناخته کرونا شد و علم و تجربه مقابل این حمله ناگهانی مات گردید یکی از بزرگترین مشکلات بشریت خانه نشینی و کلنجار رفتن با اوقات طولانی فراغت است. آنجا که زورعلوم پزشکی برای خواباندن مچ ویروس مرموز کافی و وافی نبود انسان بهترین راه را خانه نشینی و دوری جستن از حضور در تجمعات دانست. همین هم بود که اصل «پیشگیری بهتر از درمان است» بهتر رخ نمود و شعار «در خانه بمانیم» شعار حیاتی تاریخ بشر شد. حالا اما در کنار مبارزه برای سلامتی جسم، مبارزه برای سلامتی روح و روان وارد فاز نوینی شد. بی کاری ها، مشکلات حاصل از رکود اقتصادی ، تعطیلی مراکر آموزشی و دانشگاهی،بی تحرکی ، اضطراب و استرس ،شوک های حاصل از مرگ و میر عزیزان و  هزاران مشکل روحی و روانی دیگر دامن جوامع را گرفتند. ساعت های فراغت سوهان روح بشر شدند و ناهنجاری اجتماعی و روانی در کنار ظهور غول افسردگی مسئله روز تمام روان کاوان و تصمیم گیران کشورهای دنیا شد.حالا درکنار تحقیق برای کشف ویروس کرونا لازم شد که محققان و پژوهشگران برای حل معضل اوقات فراغت و تزریق روحیه نشاط و امید به جوامع آستین بالا بزنند و به طور جدی چاره ای برای ذهن های خسته و افسرده کنند.
در این میان دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) دست به کار شد و اولین همایش ملی مجازی اوقات فراغت را با شعار (تفریحات سالم – شهر سالم) برگزار می‌کند. این همایش در هشت محور؛ «کاربرد ابعاد فن‌آوری‌های نوین در توسعه اوقات فراغت و ورزش شهروندی»، «کاربرد ابعاد اجتماعی در توسعه اوقات فراغت و ورزش شهروندی»، « کاربرد ابعاد سلامتی و تندرستی (سبک زندگی سالم) در توسعه اوقات فراغت و ورزش شهروندی» و «کاربرد ابعاد بازاریابی و گردشگری در توسعه اوقات فراغت و ورزش شهروندی» تدارک دیده‌شده است.«کاربرد ابعاد اقتصادی در توسعه اوقات فراغت و ورزش شهروندی»، «کاربرد ابعاد فرهنگی و تربیتی در توسعه اوقات فراغت و ورزش شهروندی»، «کاربرد ابعاد روان‌شناسی در توسعه اوقات فراغت و ورزش شهروندی» و «اوقات فراغت و تفریح و سرگرمی با محوریت بیماری کووید 19 و با شعار در خانه بمانیم» از دیگر محورهای این همایش ملی می‌باشد.
*همایشی با اهداف تحقیقاتی و خیر خواهانه
دکتر ساعتچیان دبیرکل همایش در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در مورد مقالات رسیده به این همایش مجازی گفت:« تا به امروز 129 مقاله به دبیرخانه رسیده که مقالات در حال داوری در 4 بخش اصلی هستند.» وی با اشاره به حضور و سخنرانی اساتیدی چون دکتر نمازی زاده،دکتر خبیری،دکتر رحمانی نیا و دکتر طالب پور در این همایش از همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، تربیت بدنی آستان قدس رضوی و شهرداری برای عملیاتی شدن نتایج این همایش گفت و افزود:«هدف این همایش ایجاد گفتمان نوین و جدید در بحث اوقات فراغت و ورزش شهروندی در جامعه است و تلاش داریم در پیش همایش این دوره با تجربه نگاری ها و بیان دیدگاه های مختلف توسط محققان و اهالی فن، پنجره ای جدید پیش روی متولیان امر در حوزه ورزش شهروندی و اوقات فراغت به خصوص در دوران کرونا بگشاییم»
گفتنی است این همایش مجازی روزهای 29 و 30 بهمن برگزار شده و عواید مالی حاصل از آن جهت توسعه و تجهیز فعالیت های ورزشی و اوقات فراغت در آسایشگاه معلولان جسمی و ذهنی و بی سرپرست شهید بهشتی صرف خواهد شد.

برچسب‌ها