حجت‌الاسلام والمسلمین راشد یزدی گفت: پرهیز از گناه و رعایت تقوای الهی یکی از بهترین و با فضیلت ترین اعمال امت اسلامی محسوب می شود.

با فضیلت ترین اعمال پرهیز از گناه است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی در ویژه برنامه تبلیغی-مذهبی حرم مطهر رضوی که شب گذشته در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین توصیه‌های اولیاء الهی به انسان‌ها پرهیز از گناه و معصیت است.

وی با بیان اینکه در علم پزشکی پیشگیری بهتر از درمان است، اظهار کرد: انسان بهتر است با مراقبت از سلامتی خود سعی کند مریض نشود چرا که رعایت بهداشت و خود مراقبتی بسیار آسان‌تر و کم هزینه‌تر از درمان است.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: اولیاء الهی نیز که درمانگر روح بشر هستند، برای اینکه انسان ها به کمالات برسند آنها را از ارتکاب گناه منع می‌کنند چرا که از منظر اسلام گناه نکردن و پرهیز از معصیت از انجام کارهای نیک و پسندیده اهمیت بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام راشد یزدی بیان کرد: امام سجاد(ع) در حدیثی فرموده‌اند: «کسی که از آنچه خدا حرام کرده است اجتناب کند، عابدترین مردم است». بنابراین پرهیز از گناه به نوعی بهداشت اخلاقی در دین محسوب می‌شود که برای رسیدن به کمال باید به آن توجه داشت.

خطیب حرم رضوی در ادامه به حدیثی گهربار از امیرالمومنین(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده‌اند: «شجاع‌ترین مردم کسی است که بر هوای نفس خود غالب شود». بنابراین غلبه بر نفس و پرهیز از گناه و معصیت یکی از بهترین فضیلت‌ها است و این موضوع بارها در کلام معصومین(ع) تکرار شده است.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها