دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اظهار کرد: احزاب دارای پروانه فقط می‌توانند عضو یک جبهه حزبی باشند.

احزاب فقط می‌توانند عضو یک جبهه باشند

قدس آنلاین:حمزه امرایی در نشست خبری امروز خود با اشاره به برگزاری دوازدهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در سال جاری گفت: در جلسه امروز شرایط مسئولان شعب استانی حزب همدلی مردم تحول‌خواه در استان کردستان، جامعه اسلامی کارگران در استان بوشهر و مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی در آذربایجان شرقی و اردبیل بررسی و صلاحیت آنها تایید شد.

وی ادامه داد: گزارش نحوه‌ی هزینه کرد یارانه ۱۶ حزب نیز به اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب رسید. همچنین در جلسه امروز تشکیل جبهه وحدت ملی به اطلاع اعضای کمیسیون رسید. احزاب تدبیر و توسعه ایران اسلامی، اعتلای اسلامی لرستان ثقلین و جمعیت هم‌اندیشی استان البرز این جبهه را تشکیل دادند. محدوده فعالیت این جبهه در گستره ملی و به مدت پنج سال خواهد بود و قرار بر این شد که موضوع فعالیت خود را هم به ما اعلام کند. شرایط دبیرکل پیشنهاد حزب یاران انقلاب اسلامی نیز در جلسه امروز بررسی و مورد تایید قرار گرفت. تقاضای اصلاح اساسنامه شورای خلیفه‌گری اصفهان و جنوب بررسی و تصویب شد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در ادامه تصریح کرد: تاکید کمیسیون ماده ۱۰ احزاب این است که هر حزب پروانه‌دار فقط در یک جبهه حزبی می‌تواند فعالیت داشته باشد، بنابراین اگر احزاب عضو چند جبهه هستند باید مشخص کنند که در کدام جبهه فعالیت خواهند کرد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد این‌که آیا اصلاح‌طلب‌ها تشکیل نهاد اجماع ساز را به اطلاع کمیسیون رساندند، اظهار کرد: تا این ساعت تقاضایی نرسیده است و هر وقت تقاضا بیاید ما طبق قانون به آن رسیدگی می‌کنیم.

امرایی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد نحوه‌ اعتراض احزاب به تصمیمات کمیسیون ماده ۱۰، گفت: براساس ماده ۱۲ قانون فعالیت احزاب، احزابی که به تصمیمات اعتراض دارند از مسیر دیوان عدالت اداری می‌توانند اقدام کنند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در پایان درباره تقاضای جدید درباره تاسیس احزاب اظهار کرد: تقاضای تاسیس احزاب باید ابتدا به دبیرخانه کمیسیون تحویل داده شود تا پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شده و در دستور کار کمیسیون قرار گیرد. چند حزب تقاضای تاسیس داشتند که پس از تشکیل پرونده، تقاضای آنها در دست بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها