یزد - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت : بیش از یک هزار طلبه و روحانی در دوران دفاع مقدس در جبهه ها حضور داشتند که از این تعداد ۱۳۱نفر به فیض شهادت نایل آمدند .

شهادت ۱۳۱روحانی یزدی دردوران دفاع مقدس

به گزارش خبر نگار قدس انلاین ، حجت الاسلام علیرضا نجیمی پیش ازظهر چهارشنبه در نشست خبری کمیته روحانیون «کنگره ۴ هزارشهید استان یزد» اظهار داشت: بیش از یک هزار طلبه و روحانی در دوران دفاع مقدس در جبهه ها حضور داشتند که از این تعداد ۱۳۱نفر به فیض شهادت نایل آمدند وحضوراین تعداد طلبه ها در جبهه ها با توجه به جمعیت آن زمان استان یک رکورد خوب محسوب می شد .

وی افزود : در زمانی که همه دنیا متحد شدند تا انقلاب نوپای ایران به ثمرنرسد اول اینکه روحانیون به عنوان رهبران فکری مردم نقش مهمی درجبهه ها داشتند و دیگراینکه در این مسیر راهنمای مردم هم بودند و نقش مبلغ بودن خود را بخوبی ایفا کردند .

نجیمی تصریح کرد : زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای روحانی از اقدامات مهم این سازمان بوده و در همین راستا در روز اول اسفند با مشارکت صدا و سیمای استان یک برنامه که تمام عوامل آن از روحانیون استان بوده جنبه های مختلف حضورروحانیون را در دفاع مقدس مورد بررسی قرار خواهد داد و اینکه میراث شهدای روحانی با ادبیات جدید ی در اختیار نسل جدید قرار بگیرد  و خود روحانیون با حضور در مدارس و کاروان ها ی راهیان نور راوی این میراث باشند .

این مسئول با بیان اینکه یزد در جمع آوری آثار روحانیون رزمنده در کشور سرآمد بوده گفت : با کمک مجموعه حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس خاطرات و رشا د تهای این افراد جمع آوری شده تا به صورت کتاب و دیگر اثارهنری در اختیار نسل جوان قراربگیرد و همچنین این آثار پس از ارزیابی در استان و جشنواره های سراسری مورد تقدیر قراربگیرد .  

برچسب‌ها