مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۲۳ درصد پستهای مدیریتی این استان در دست بانوان است و امیدواریم بتوانیم به زودی این میزان را به ۳۰ درصد ارتقا دهیم.

۲۳ درصد پستهای مدیریتی خراسان رضوی در دست بانوان است

به گزارش قدس آنلاین، طاهره طهماسبی  در مراسم تجلیل از مقام زن در سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی با اشاره به مصوبه هیات دولت در سال ۱۳۹۶ مبنی بر  این که  سهم زنان از تصدی پستهای مدیریتی هر سال باید پنج درصد افزوده شود افزود: طبق این مصوبه باید سهم زنان از مدیریت هر استان در پایان سال ۱۴۰۰  به ۳۰ درصد برسد.

وی ضمن تبریک ایام ولادت بانوی ۲ عالم به همه بانوان زحمتکش و تولیدکننده و خدمتگزار در بخش کشاورزی گفت: باید تلاش کنیم که بانوان ایران مسوولیت‌هایی که به آنها واگذار شده است را بسیار دقیق انجام دهند.

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان این که هم اکنون ۲۴ تعاونی زنان در این استان فعال است گفت: به این ترتیب یکی از محورهای کاری مهم این سازمان برنامه‌ریزی و فعالیت در زمینه زنان است.

ایرج ناصری مقدم افزود: تشکیل اتحادیه تعاونی زنان در استان یکی از اقدامات در حال پیگیری و در دستور کار است.

وی ادامه داد: تا کنون چهار روستا بازار برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و تولیدات روستایی در استان خراسان رضوی راه‌اندازی شده است که تلاش داریم با توسعه این بازارها اقدام به عرضه مطلوبتر محصولات تولیدی زنان روستایی نماییم تا به این ترتیب بر کاهش مهاجرت و آسیبهای ناشی از آن نیز اثر گذاریم.

در این مراسم حجت‌الاسلام علی براتی مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تعاون روستایی، ایرج ناصری مقدم مدیرکل تعاون روستایی استان خراسان رضوی و امیر طهماسبی‌زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد نیز حاضر شدند و گزارش کار ارائه کردند.

در پایان این مراسم با لوح تقدیر و گل از بیش از ۵۰ بانوی حاضر در جلسه قدردانی شد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها