وقتی صلوات خاصه حضرت را زمزمه کنند، شبنم اشک در گوشه چشمانشان می نشیند و دست هایشان را محکم تر از قبل به هم می فشارند.

پیوند دل ها با نام امام رضا(ع)

این قطره های اشک، شکرانه نعمت بزرگی است که در یک روز خاص نصیبشان شده است: برپایی مهمانی عقد در روز ولادت حضرت زهرا(س)، آن هم در قطعه ای از بهشت که صاحب خانه اش فرزند حضرت زهرا(س) است.
یک دعوت خاص
این ۱۲ زوج جوان استان تهران که همگی سادات هستند، وقتی که شنیدند قرار است عقدشان در حرم ثامن الحجج(ع) خوانده شود، آن چنان به شوق آمدند که رویاهای قبلی شان را فراموش کردند و با اشتیاق راهی مشهدالرضا(ع) شدند. کرونا اجازه نداد خانواده هایشان در روز جاری شدن خطبه عقد در مشهد مقدس همراهی شان کنند اما وقتی میزبان، امام مهربان باشد، همه چیز را یک جا داری و جای خالی دیگران عزیزان را احساس نمی کنی.
مراسم در رواق شیخ طوسی برگزار می شود، برای ۱۲ زوج سادات، به نوبت خطبه عقد خوانده می شود. حالا وقتش رسیده که دوباره صلوات خاصه حضرت را زمزمه کنند، این بار متفاوت از همه دفعات قبل، این بار دست در دست شریک و مونس و غمخوار زندگی ... اما این پایان مهمانی آسمانی آن ها نیست و میزبان برایشان تدارک ویژه ای دیده است. به همت خادمان آستان قدس رضوی، این زوج های جوان ۳ روز در مشهدالرضا(ع) اقامت دارند و از ویژه برنامه هایی که برایشان تدارک دیده شده لذت خواهند برد تا زندگی مشترک، شیرین تر و به یادمادنی تر از آن چه که تصور می کردند آغاز شود.

حس و حالی که توصیف شدنی نیست
شنیدن حس و حال زوج های سادات جوان از این تجربه ناب هم شنیدنی است. «هاجر جلالی» می گوید: خوشحالم از این که امام رضا(ع) ما را طلبید و اجازه داد زندگی مشترکمان را در کنار ایشان آغاز کنیم. همسرش هم می گوید: احساس می کنم امام رضا(ع) خیلی ما را دوست داشته که امروز اینجاییم، آنقدر حالمان خوب است که که نمی دانم چطور توصیفش کنم.
این صحبت یکی دیگر از زوج های جوان هم دلنشین است: همه جوان ها دوست دارند در روز عقدشان، پدرها و مادرها کنارشان باشد اما ما به خاطر کرونا نتوانستیم آن ها را به این مهمانی دعوت کنیم، با این وجود احساس می کنیم خاص ترین آدم دنیا در جشن ازدواج ما حضور دارد و با این حس خوب، در روز عقدمان احساس تنهایی نمی کنیم.

جشن ازدواج یک مدافع سلامت با یک آتش نشان
در میان این زوج های سادات، یک مدافع سلامت هم حضور دارد؛ «پورحسینی» از بانوان مدافع سلامت است که در ماه های گذشته برای مقابله با کرونا فرصت خدمت داوطلبانه به مردم را داشته و حالا هم توفیق شروع زندگی در حرم امام مهربانی ها نصیبش شده، توفیقی که شاید پاداش همان خدمت باشد. او افتخار می کند که توانسته در شرایط سخت کشور، برای بهبود حال بیماران تلاش کند، و افتخار می کند که همسرش هم آتش نشان است و خادم مردم در جبهه ای دیگر.

دعای برای خوشبختی همه جوانان
اما آرزوها و دعاهای همه این ۱۲ زوج سادات، وجه مشترکی هم دارد. همگی آرزوی بهبودی بیماران کرونایی و سلامتی مردم را دارند، و در کنارش دعا می کنند که با عنایت امام رضا(ع) همه جوانان ایران عزیز بتوانند زندگی مشترکشان را آغاز کنند و در کنار همسرانشان خوشبخت شوند به آرامش برسند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها