در حالی که هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد روز گذشته با نمایش دو فیلم «ابلق» و «مامان» آغاز به کار کرد؛ در دومین روز میزبان «تک تیرانداز» و «مصلحت» خواهد بود.

نمایش «تک تیرانداز» و «مصلحت» در روز دوم جشنواره فجر مشهد

به گزارش قدس آنلاین، هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد که روز گذشته با اکران فیلم‌های «مامان» و «ابلق» آغاز به کار کرد،  در روز دوم با نمایش دو فیلم «تک تیرانداز» ساخته علی غفاری و «مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی در پردیس‌های سینمایی هویزه، اطلس، سیمرغ،  ویلاژتوریست و همچنین سینما آفریقا به عنوان سینما رسانه رسما ادامه می‌یابد. با معرفی فیلم‌های دومین روز هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد همراه ما باشید:

«تک تیرانداز»؛ علی غفاری که در سال‌های گذشته مشغول ساخت سریال تلویزیونی «بچه مهندس» بود،  امسال با «تک تیرانداز» در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده است. «تک تیرانداز» فیلمی در ژانر دفاع مقدس و روایتگر تأثیر حضور شهید عبدالرسول زرین، تک تیرانداز برتر ایرانی،  در جنگ تحمیلی است.

در خلاصه این فیلم آمده است: تک تیرانداز ایرانی کابوسی مرگبار برای افسران و فرماندهان ارتش بعث شده است و صدام شخصاً برای سر او جایزه تعیین می‌کند. مزدوران و زبده‌ترین نیروهای ارتش بعث عازم ماموریت می‌شوند تا دستور رسمی صدام عملی شود ...

تهیه‌کنندگی این اثر را ابراهیم اصغری بر عهده داشته‌ است و کامبیز دیرباز، امیررضا دلاوری، علی‌رضا کمالی، عبدالرضا نصاری، حسین پوریده، اسماعیل خلج و حسین شریفی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«مصلحت»؛ «مصلحت» نخستین ساخته بلند حسین دارابی در قامت کارگردان است که پیش از این چند اثر کوتاه در کارنامه خود داشته است. این فیلم به یک مقام قضایی در اوایل انقلاب اسلامی می‌پردازد که در پرونده‌ای ناگزیر از صدور حکم برای فرزندش می‌شود.

در خلاصه این فیلم آمده است: فرزند یکی از مقامات بلندپایه قضایی در سال ۱۳۵۹، ناخواسته در یک درگیری خیابانی، جوانی را به قتل می‌رساند.

این فیلم سومین اثر تولید شده در باشگاه فیلم سوره با تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه است. فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی، امیر نوروزی، سهی‌بانو ذوالقدر و نازنین فراهانی به ایفای نقش در این فیلم پرداخته‌اند.

پردیس سینمایی هویزه، اطلس، ویلاژنوریست و همچنین سینما سیمرغ و سینما آفریقا به عنوان سینما رسانه عصر امروز، ۱۶ بهمن ماه، در دو سانس ۱۵ و ۱۷ میزبان «تک تیرانداز» و «مصلحت» هستند.

هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد همزمان با سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ تا ۲۲ بهمن ماه در سینماهای هویزه، سیمرغ، آفریقا،  اطلس، ویلاژتوریست و گلشن مشهد برگزار می‌شود. این دوره از جشنواره به دلیل شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با یک‌سوم ظرفیت سالن‌های سینما برگزار خواهد شد. بلیت‌فروشی روزانه و صرفاً به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.   

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها