رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: شرط و شروط وزیر امور خارجه آمریکا برای ایران نشان می‌دهد که دولت بایدن می‌خواهد همان خط و مسیر دولت ترامپ را تکرار و طی کند.

دولت بایدن دنباله‌رو مسیر ترامپ است/ آنها در پی امتیازگیری هستند

قدس آنلاین: عباس گلرو، در واکنش به انتصاب "رابرت مالی" به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، اظهار داشت: برخی افراد معتقدند که چون رابرت مالی در مذاکرات برجام حضور داشته، ممکن است این توافق‌نامه را احیا کند، در حالی که بنده معتقدم خیلی نمی‌توان روی ترکیب دولت بایدن حساب باز کرد.

وی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر خارجه جدید آمریکا مبنی بر اینکه اگر ایران به تعهدات خود ذیل توافقنامه هسته‌ای عمل کند، آمریکا نیز برمی‌گردد، گفت: اظهارات آنتونی بلینکن نشان می‌دهد که دولت بایدن می‌خواهد همان خط و مسیر دولت ترامپ را تکرار و طی کند.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: با وجود آنکه اوباما و جان کری برجام را امضا کرده بودند اما در آن مقطع هم رضایتی از عملکرد آمریکا در اجرای توافق‌نامه برجام وجود نداشت. آنان در ظاهر با ایران مذاکره و توافق کردند اما آنان در پشت پرده، شرکت‌های اروپایی و بانک‌ها را تهدید می‌کردند که با جمهوری اسلامی ایران هیچ گونه ارتباطی نداشته باشند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتصاب رابرت مالی به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران شاید در ظاهر اینگونه قلمداد شود که قصد بایدن آن است که به سمت همکاری با ایران حرکت کند و به دنبال این باشد که روابط را عادی سازی کند، اما رویکرد اخیر وزیر امور خارجه آمریکا و شرط و شروطی که برای ایران گذاشت، این موضوع را نشان نمی‌دهد.

رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حقیقت ماجرا آن است که اگر دولت بایدن می‌خواست کاری انجام دهد، باید همان روز اولی که وارد کاخ سفید شد، فرمان بازگشت به برجام را صادر می‌کرد اما این کار را نکرد.

وی بیان کرد: شرط گذاشتن آمریکایی‌ها برای جمهوری اسلامی ایران به معنای آن است که همانطور که ترامپ به دنبال امتیازگیری بود، دولت بایدن هم به دنبال امتیازگیری‌های جدید است و بنده به این وضعیت اصلاً خوش بین نیستم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها