امروز ۱۸ بهمن ماه و در هفتمین روز از سی ونهمین جشنواره فیلم فجر، فیلم های «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی و «گیج گاه» به کارگردانی عادل تبریزی در سینمای رسانه برای اهالی مطبوعات و جمعی از منتقدان به نمایش درخواهد آمد.

از یک «خط فرضی» تا «گیج گاه» در کاخ جشنواره

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، در سانس نخست فیلم سینمایی «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی و تهیه‌کنندگی علی مصفا اکران خواهد شد.

صمدی که سابقه ساخت فیلم کوتاه را دارد، امسال با اولین فیلم بلند خود در جشنواره سی و نهم حاضر می‌شود. او پیش از این توانسته بود در دو سال متوالی ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نیز جایزه بهترین فیلم کوتاه را برای «سکوت» و «نگاه» از  فستیوال قدیمی اروپایی «وایادولید» اسپانیا معروف به «سمینسی» دریافت کند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است؛ سارا به همراه همسرش حامد و دختر خردسالشان به یک عروسی در شمال ایران دعوت شده‌اند، اما حامد به دلیل مشکلات کاری نمی‌تواند به این سفر برود و این سرآغاز اتفاقی است که زندگی سارا را دگرگون می‌کند ...

سحر دولتشاهی، پژمان جمشیدی، حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، امیررضا رنجبران، صدف عسگری، محمد حیدری و بازیگر خردسال آیلین جاهد بازیگران اصلی این فیلم هستند.

در سانس دوم، «گیج گاه» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه کنندگی حنیف سروری و میرولی الله مدنی روی پرده خواهد رفت.

عادل تبریزی از کارگردانان جوان سینمای ایران است که سال‌ها در مقام دستیار کارگردان فعالیت داشته است و در کارنامه‌اش آثاری  همکاری با کارگردانانی چون مسعود کیمیایی و داریوش مهرجویی را به ثبت رسانده است. او پیش از این با ساخت آثار کوتاه سینمایی کارگردانی را تجربه کرد و در نهایت‌ با فیلم «گیج‌گاه» وارد سینما شد.

فیلمنامه «گیج‌گاه» بر اساس ایده‌ای از عادل تبریزی، به طور مشترک توسط ارسلان امیری و عادل تبریزی به نگارش درآمده است و در خلاصه داستان این فیلم آمده؛ «گیج گاه» فیلم نوستالژیک نیست درباره حالیست که دیگر نیست...

جمشید هاشم پور، حامد بهداد، باران کوثری، سروش صحت، فرهاد آییش، بهرنگ علوی، امیرحسین رستمی، نادر سلیمانی، بیژن بنفشه خواه و ... از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

برچسب‌ها