وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام و آمریکا شامگاه جمعه درباره اهمیت اتخاذ رویکرد یکپارچه در قبال توافق هسته ای ایران گفت‌ و گو کردند.

نشست تروئیکای اروپا درباره برجام برگزار شد

قدس آنلاین: دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس شامگاه جمعه در توئیتی نوشت: تروئیکای اروپایی و آمریکا درباره این‌که چگونه رویکرد یکپارچه می‌تواند به نگرانی‌ها درباره ایران بپردازد، بحث و تبادل نظر کردند.

وی افزود که در این نشست شرکت کنندگان محوریت روابط فرا آتلانتیک را در قبال حل چالش‌های مشترک جهان، از جمله مسائل امنیتی، آب و هوایی و بهداشتی مورد تاکید قرار دادند.

در همین حال «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه نیز مذاکرات اعضا درباره برجام را «عمیق» و «مهم» ارزیابی و بر اهمیت اتخاذ رویکرد مشترک در حل چالش‌های هسته‌ای و امنیت خاورمیانه تاکید کرد. وی افزود که در نشست یادشده پیرامون برخی دیگر از مسایل مهم روز دنیا بحث و تبادل نظر شد.

تحریکات برجامی اروپا و آمریکا در روزهای اخیر به شدت افزایش یافته است. کارشناسان و تحلیل گران مسائل سیاسی این تحولات را با نزدیک شدن به پایان ضرب‌الاجل قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت» مرتبط می‌دانند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها