مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر کمبودی در حوزه دارویی بیماران پیوندی خراسان رضوی نداریم.

کمبودی در حوزه دارویی بیماران پیوندی خراسان رضوی نداریم

به گزارش قدس آنلاین، علی روح‌بخش اظهار داشت: خوشبختانه با توجه به وقفه‌ای که در زمینه کاهش آمار بیماران رخ داد، تولید داروی کرونا مثل گذشته ادامه داشت و کمبودی در حوزه داروهای کرونایی وجود ندارد.

روح بخش با اشاره به اینکه خوشبختانه در حوزه داروهای پیوندی در حال حاضر شرایط مساعدی وجود دارد و بیماری بدون دارو نمانده است، عنوان کرد: در حال حاضر داروی انسولین برای بیماران دیابتی در دسترس بیماران قرار گرفته و اگر اوضاع انسولین تداوم داشته باشد به مشکل نخواهیم خورد و این دارو در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

وی  با اشاره به اینکه در گذشته آمار مدونی از بیماران پیوندی وجود نداشت تا زمانی که سامانه‌ای برای این موضوع طراحی شد، گفت: امروز می‌توانیم بگوییم که هر روز چه تعداد دارو بین بیماران پیوندی توزیع می‌شود؛ این در حالی است که در گذشته اگر فردی با نسخه ساختگی به داروخانه می‌رفت می‌توانست داروی بیماران پیوندی را تهیه کند اما بعد از راه اندازی سامانه مشکل عدم توزیع عادلانه دارو برطرف شده است.

مدیر اداره دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه به جز داروی آی وی آی جی  که بین بیماران کرونایی و بیماران نقص ایمنی مشترک است، کمبودی در حوزه داروهای کرونا وجود ندارد، عنوان کرد: ۶۰ شرکت پخش توزیع و دپو داروهای اصلی را برعهده دارند علاوه بر این دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز دپویی از داروهای استراتژیک برای هنگام وقوع حوادث طبیعی در اختیار دارد که در مواقع لزوم مورد استفاده قرار می‌گیرد.  

روح بخش بیان کرد: با وجود اینکه تمام تلاش‌های لازم برای فراهم آوری دارو بیماران در نظام دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده اما از بیمارانی که در این مدت برای دارو دچار مشکل شدند عذرخواهی می‌کنیم و تمام تلاش خود را معطوف به این موضوع خواهیم کرد که  دارو در زمان معین خود در اختیار بیماران قرار گیرد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها