معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی گفت: در حال حاضر نظارت بر بازار ماسک و مواد ضدعفونی جزو اولویت های تعیین شده برای این معاونت نمی باشد.

نظارت بر بازار ماسک و موادضدعفونی اولویت ما نیست

محمد جواد ساعدی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در حال حاضر نظارت بر بازار ماسک و مواد ضدعفونی جزو اولویت های تعیین شده برای معاونت بازرسی و نظارت سازمان صمت خراسان رضوی نمی باشد.  

وی تصریح کرد: به دلیل وسیع بودن حوزه کاری که برای ما وجود دارد و از طرفی برخی محدودیت ها نظیر محدودیت منابع انسانی ، اولویت های کاری ما هر ۱۰روز یک بار اعلام می شود و مواردی نظیر گوشت مرغ،شکر،  روغن و تخم مرغ برای شرایط فعلی در اولویت تیم های بازرسی و نظارت ما قرار گرفته اند.

ساعدی ادامه داد: در اوایل شیوع کرونا در استان، اولویت اصلی ما نظارت بر بازار کالاهای سلامت محور نظیر ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی بود و طی بازرسی های فشرده با همکاری استانداری،  دادستانی و دانشگاه علوم پزشکی بر تولید و عرضه این کالاها نظارت جدی داشتیم اما چون در حال حاضر بازار این کالاها اشباع شده است و رقابت در تولید و عرضه آنها نیز وجود دارد از اولویت نظارت و بازرسی  ما خارج شده است.

وی با بیان اینکه نظارت بر ماسک جزو اولویت های ما در حال حاضر نمی باشد، افزود : اما اگر شکایتی در این باره به ما اعلام شود به دلیل اینکه قادر به تشخیص تقلبی بودن آنها نیستیم برای تایید صحت و سقم ادعاهای مطرح شده،  نمونه موارد را به دانشگاه علوم پزشکی و اداره استاندارد ارجاع می دهیم تا موضوع را بررسی و نتیجه را به ما اعلام کنند و  در صورت تایید تقلبی بودن،  افراد و مجموعه های متخلف را به مراجع قضایی  و تعزیرات حکومتی معرفی می کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها