یک شبکه عبری در گزارشی به افشای نقش زنان عضو موساد در عملیات‌ ترور رژیم صهیونیستی در کشورهای عربی و مأموریت‌هایی که بر عهده آنها گذاشته می‌شود، پرداخت.

جزئیاتی تازه از نقش زنان موساد در عملیات‌های ترور

قدس آنلاین: به گزارش عربی۲۱، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی تحت عنوان" دنیای زنان اطلاعاتی اسرائیل" از نحوه به خدمت گرفته شدن این زنان توسط موساد، مأموریت‌های آنها و در رأس این مأموریت‌ها عملیات‌های ترور در کشورهای عربی پرده برداشت.

"شای لوی"، نویسنده این گزارش در این باره نوشت: یکی از این زنان اطلاعاتی "یائیل"، یکی از عناصر موساد است که پشت عملیات "فردان" یا عملیات "بهار جوانی"؛ عملیات‌های چندگانه کماندوهای صهیونیستی در سال ۱۹۷۳ میلادی در بیروت بوده است.

تحقیقات لوی نشان می‌دهند که زنان موساد از زمان تاسیس آن، مانند همکاران مرد خود در پست‌های اصلی فعالیت کرده‌اند و به عنوان مثال در اوایل دهه ۱۹۹۰، یکی از آنها به نام "ایسا ماگین" به عنوان معاون رئیس موساد منصوب شد.

دسامبر گذشته و زمانی که یوسی کوهن، رئیس موساد به هشت افسر این سازمان جوایزی را اهدا کرد، پرده از داستان افسران زن موساد برداشته شد و مشخص شد که یکی از آنها در تقویت روابط موساد و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نقش داشته است؛ اقدامی که در نهایت به امضای توافقنامه عادی سازی روابط با این کشورها منجر شد.

در این گزارش آمده است: زندگی این زنان پر از رمز و راز است و همیشه خطری زندگی‌شان را تهدید می‌کند و حتی اعضای خانواده‌شان نمی‌دانند زن و یا مادرشان چه فعالیتی می‌کند. آنها با مدارک هویتی مختلف در خانه‌هایشان در سراسر جهان مخفی می‌شوند و گاهاً در یک پایتخت اروپایی و یا در قلب یک کشور عربی با "دشمن" ارتباط برقرار می‌کنند.

طبق این گزارش، خطرناک‌ترین عملیاتی که یکی از این زنان به نام "اریکا چنبرز"  انجام داده است؛ ترور علی حسن سلامه معروف به ابوسلامه پسر ارشد شیخ حسن سلامه از فرماندهان نیروهای فلسطینی در جنگ ۱۹۴۸ از مؤسسان جنبش حماس در بیروت است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه آورده است، زنان موساد در سراسر جهان با نام‌های مختلف و در هر نقش ممکنی فعالیت می‌کنند و با مخفی کردن هویت صهیونیستی و یهودی خود عملیات‌هایی را در داخل خطرناک‌ترین کشورهای دشمن این رژیم انجام می‌دهند.

طبق این تحقیقات، ازجمله خطرناک‌ترین مأموریت‌های انجام شده توسط این زنان، عملیاتی در جریان جنگ اکتبر ۱۹۷۳ است که یکی از این زنان وارد جبهه ارتش مصر شده و شمار کشتی‌ها و تانک‌های آنها را ثبت کرده و سپس اطلاعات به دست آمده را به مقر موساد انتقال داده است.

شای لوی همچنین نوشت: زنان دیگر در بیروت اقامت کرده و شروع به جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی از مقامات سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) که هدف ترور قرار دارند، کردند؛ ازجمله این مقامات می‌توان به "کمال عدوان"، "أبو یوسف النجار" و "کمال ناصر" اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها