معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: با شیوع کرونا ۱۷۰۰ واحد گردشگری خراسان رضوی تعطیل شد.

تعطیلی ۱۷۰۰ واحد گردشگری خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری  اظهار کرد: با شیوع کرونا متاسفانه تعداد زیادی از تاسیسات و موسسات گردشگری استان خراسان رضوی که قطب گردشگری کشور است دچار مشکلات جدی شدند؛ از مجموع ۲۳۰۰ واحد گردشگری فعال در استان، ۱۷۰۰ واحد تعطیل شد.

وی با بیان این که ۴۰۰ راهنمای تور داشتیم که الان هیچ فعالیتی در حوزه گردشگری ندارند، بیان کرد: بیکاری گسترده‌ای برای ۳۴ هزار و ۱۵۹ نفر شاغل مستقیم در صنعت گردشگری استان اتفاق افتاد؛ به گونه‌ای که متاسفانه ۱۷هزار و ۹۶۶ نفر بیکار شدند و همچنان هم این موضوعات ادامه دارد. تبعات سنگینی برای صنعت گردشگری خواهیم داشت.

بیدخوری تاکید کرد: در حوزه درصد اشغال واحدهای اقامتی استان، از مجموع ۱۱۸ هزار تختی که داشتیم، سه چهارم تعطیل بودند و کسانی هم که پس از ماه رمضان و عید فطر فعالیت خود را آغاز کردند با درصد اشغال بالایی همراه نشدند و حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد مسافر داشتند. در هفته‌های اخیر که وضعیت آبی کرونایی اعلام شد، درصد اشغال واحدهای اقامتی با افزایش مواجه شده و به میانگین ۳۵ درصد رسیده است. این عدد برای مهمان‌پذیرها ۳۶، هتل آپارتمان‌ها ۳۰ و هتل‌ها هم ۳۴ درصد رسیده. امیدواریم با حمایت قوای سه گانه، بخش بانکی و آغاز واکسیناسیون بتوانیم مجددا به شرایط مناسب برای فعالیت‌های گردشگری برسیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی متذکر شد: خسارت تاسیسات گردشگری خراسان رضوی از اسفند سال گذشته تا دی ماه امسال، ۳ هزار و ۹۱۰ میلیارد تومان بوده که متاسفانه این روال همچنان هم ادامه دارد. دولت تسهیلاتی را برای بخش گردشگری در نظر گرفت که هم اکنون ۱۳۹ میلیارد تومان درخواست برای تسهیلات داریم، ۸۴ میلیارد تومان پرداخت شده است و سایر پرونده‌ها هم در حال پیگیری است.

بیدخوری با بیان این که خراسان رضوی از استان‌هایی بوده که بیشترین خسارت و آسیب را از کرونا متحمل شده است، گفت: پس از اعلام بازگشایی هم، بسیاری از واحدها نتوانستند فعال شوند. سه چهارم واحدها کماکان تعطیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات ستاد ملی مقابل با کرونا که به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد، مربوط به امهال هزینه‌های آب، برق، گاز، مالیات، بیمه تامین اجتماعی و تسهیلات بانکی است که تا پایان سال امحال شد و قرار است که دستگاه‌های اجرایی مرتبط، از مراجعه، صدور اخطار و تذکر برای دریافت هزینه‌ها تا پایان سال خودداری کنند. امیدوارم با همراهی دستگاه‌های اجرایی حمایت‌های مناسبت‌تری را از واحدهای گردشگری داشته باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها