محمدباقر قالیباف گفت: نقص‌ها و نارسایی‌ها ربطی به انقلاب اسلامی ندارد و اینها به نارسایی‌های مدیریتی مربوط است و راه حل آن این است که باید فرصت را به جوانان بدهیم.

 نقص‌ها و نارسایی‌ها مربوط به مدیریت‌هاست و ربطی به انقلاب اسلامی ندارد

قدس آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی در دومین شب سفر خود به روسیه با حضور در سفارت ایران در مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران شرکت کرد.

وی ضمن تبریک دهه فجر و فرستادن درود و سلام به بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهیدان، گفت: امام خمینی (ره) جز برای خدا سخن نمی گفت و جز برای خدا قدمی برنمی داشت. امام خمینی (ره) با روحیه مردم باوری و مقدم شمردن مردم به صورت واقعی مردم را درگیر مسائل می کرد؛ امامی که بارها تاکید کرد که بر مردم باور دارد و این امام به راه و اندیشه خود ایمان داشت به همین دلیل توانست باعث عزت مسلمانان و افتخار ایران شود.

قالیباف ضمن تمجید از روحیه امام خمینی (ره) در استفاده از ظرفیت های مردمی، تصریح کرد: بدون شک در قرن حاضر امام باعث احیای مجدد اسلام در این مقطع از زمان شد.

وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به اینکه امروز نارسایی هایی در کشور داریم که آن ها زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است، خاطرنشان کرد: برخی مواقع این مشکلات ما را از عظمت و دستاوردهای انقلاب غافل کرده که باید برای آن فکری کنیم؛ مردم در این زمینه گلایه هایی دارند که گلایه های آن ها به حق است که ما به عنوان مسئول باید برای رفع آن ها بکوشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در کشور نارسایی هایی وجود دارد که ما نیز آن ها را می بینیم اما همه ما به عنوان مسئول باید دقت داشته باشیم که این مشکلات ربطی به انقلاب اسلامی ندارد بلکه محصول عملکرد مسئولان است، در واقع وقتی مشکلات اثر گذاشت که ما از انقلاب فاصله گرفتیم.

قالیباف با بیان اینکه در جاهایی که در تصمیمات سیاست گذاران باور به سنت الهی کم شد آسیب دیدیم، گفت: در انقلاب اسلامی ایران باور به سنت الهی در سطح بالایی بود که از همین رو بسیاری از مشکلات حل می شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کشور در زمان پیروزی انقلاب اسلامی باور امام خمینی (ره) این بود که اگر این مسیر حق است، دنبال کردن اهداف آن حمایت الهی را در پی دارد، خاطرنشان کرد: در واقع به قول امروزی ها خدا گارانتی داده که اگر مسیر حق را طی کنیم مسئله ای پیش نمی آید.

وی با اشاره به جنگ 33 و 22 روزه، تصریح کرد: در این جنگ ها در جنوب لبنان و غزه ای که محاصره کامل بود و مردم نمی توانستند حتی برای بازسازی خانه سیمان به منازلشان ببرند، اسرائیل با تمام قوا حمله کرد و حتی یک متر هم نتوانست بگیرد؛ در این جنگ ها ارتش لبنان در دفاع نقشی نداشت و در واقع ایستادن مردم بود که باعث نجات لبنانشد و این همان مردم باوری است که ما می گوییم.

قالیباف با بیان اینکه هر کجا شما دیدید اشکالی به وجود آمده مطمئن باشید در باورها و ارزش ها دچار اشکال شدیم، گفت: در واقع هرجا باورمان به خدا کم شد دچار مشکل شدیم و همین به ما آسیب زد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوادثی که بعد از پیروزی انقلاب در کشورمان رخ داد می توانست دولت ها را دچار مشکل کند، تصریح کرد: این حوادث و چالش ها به تنهایی کافی بود تا هر دولتی را در دنیا نابود کند؛ البته ما با همه این سختی ها پیش آمدیم اما همه باید بدانند که ما با کسی دشمنی نمی کنیم بلکه با توجه به سنت الهی و اسلامی می توانیم عزت و استقلال را از دست بدهیم.

وی با انتقاد از نبود شایسته سالاری در برخی سطوح مدیریتی تصریح کرد: البته این نقص‌ها و نارسایی‌ها ربطی به انقلاب اسلامی ندارد و اینها به نارسایی‌های مدیریتی مربوط است و راه حل آن این است که باید فرصت را به جوانان بدهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر سه عامل خداباوری، مردم باوری و خود باوری ( ما می‌توانیم) را سرلوحه کار قرار دهیم قطعا می‌توانیم به موفقیت برسیم. یعنی خداوند در این صورت موفقیت در استفاده از فرصت‌های پر ریسک را تضمین کرده است.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه همه باید خود را در خدمت اهداف انقلاب قرار دهیم، اظهار کرد: ما چاکر انقلاب هستیم چون به ما هویت داد. ما مدیون شهدا هستیم چون عزت ما را حفظ کردند. امام و شهدا و خانواده شهدا به ایران عزیز ما عزت دادند.

وی با یادآوری برخی شعارهای هنجارشکنانه پس از انتخابات سال 88 گفت: حتما یادتان است برخی از این شعارها،  شعار نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران سر دادند. همان موقع گفتم این غلط‌ترین و دروغ‌ترین شعار ممکن بود. چون اگر کسی جانش را فدای ایران می‌دانست باید مانند شهید سلیمانی پیش می‌رفت که با کمترین هزینه بیشترین آورده را اورد.

وی در پایان تصریح کرد: مشکلات اقتصادی را با همین شرایط تحریم و کرونا می‌توانیم در یک برنامه ۵ ساله به گونه‌ای حل کنیم که کشور به یک ثبات اقتصادی و منطقی برسد و به وضعیتی بهتر از وضعیتی اکنون برسیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها