رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی ظرفیت جدید درمانی به قطب درمان جنوب خراسان رضوی اضافه شد.

بیمارستان دوم قطب درمانی جنوب خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین، جواد باذلی درباره افتتاح بیمارستان دوم این شهر اظهار داشت: راه‌انداری بیمارستان بهلول در گناباد سبب شد ۲ بیمارستان دیگر این شهرستان تعطیل شود و این موضوع ظرفیت‌های زیادی را از گناباد گرفت و تک بیمارستانی بودن شهرستان خسارت‌های زیادی به ما زد.  

وی ادامه داد: کسب مجوز بیمارستان دوم با ظرفیت ۶۰ تخت گرفته شد و بیمارستان ۱۵ خراداد قدیم این شهرستان را احیا کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد تصریح کرد: ۳۵ میلیارد تومان برای این بیمارستان هزینه شده و از ابتدای اسفند بیماران کرونایی به این بیمارستان منتقل خواهند شد و بعد از کرونا نیز چهار بخش اصلی خواهد داشت.  

باذلی اظهار داشت: آخرین وضعیت شهرستان گناباد زرد است و اگر مردم رعایت نکنند دوباره به وضعیت نارنجی خواهیم رفت و محدودیت‌ها برخواهد گشت.

در همین راستا محمدعلی نبی‌پور؛  سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی که برای بهره‌برداری از پروژه‌های گناباد به این شهرستان سفر کرده نیز اظهار داشت: بعد از اجرای طرح تحول سلامت در کشور زیرساخت‌های درمان رشد بالایی داشت و این طرح در هفت فاز در کشور انجام شد.

وی ادامه داد: به علت مشکلات اعتباری برخی از آن اجرا نشد اما این خدمات بزرگ بوده و عظمت آن باز هم کم است و هرچه برای مردم کار کنیم باز هم تلاش بیشتری باید بکنیم زیرا مردم با هم سختی‌ها با جان و دل مایه گذاشته‌اند.

نبی پور خاطرنشان کرد: بسیاری از عمل‌های جراحی منطقه در گناباد انجام می‌گرفته و امروز تعریف جدیدی در بیمارستان دوم گناباد صورت خواهد گرفت.  

وی ادامه داد: طرح تحول سلامت در مرحله اول متمرکز در حوزه عمرانی انجام گرفت و بیش از ۱۵۰۰ پروژه اجرایی شد و نقدهایی هم بر آن وجود داشت و در این طرح هزینه‌های درمانی کاهش پیدا کرد.  باید سمت افزایش کیفیت خدمات درمانی حرکت کنیم و نگاه این است فرایند بیماریابی را درست انجام دهیم.  

نبی پور گفت: بسیج در بخش کرونا اقدامات خوبی داشته و در طرح شهید سلیمانی موفقیت داشته‌ایم و در طرح واکسن نیز جا پای بزرگان داریم می‌گذاریم و ۵ واکسن در کشور در حال پیگیری است و نشان می‌دهد نخبگان کشور می‌توانند کارهای بی‌نظیری انجام دهند.

وی بیان کرد: پیشگیری مهمتر از درمان است پس مردم باید پروتکل‌ها را رعایت کنند و اگر بی توجهی کنیم این وضعیت به نارنجی و قرمز تبدیل خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها