رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه‌ توقف پروتکل الحاقی بستگی به شرایط دارد، گفت: اگر طرف مقابل تعهدات خودش را رعایت کند بحث جدایی است، اما مسلما قانون مجلس را اجرایی خواهیم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی: توقف پروتکل الحاقی بستگی به شرایط دارد/ملزم به اجرای قانون مجلس هستیم

قدس آنلاین: علی‌اکبر صالحی در نمایشگاه دائمی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور در قزوین ‌در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پروژه چشمه نور از ۱۰ سال پیش عملیاتی شده اما حرکت جدی و رو به جلو نداشته ‌چون موفق به تأمین بودجه نشدیم، اظهار داشت: ‌با توجه به اهمیت پروژه تلاش کردیم تا این پروژه فراموش نشود و در بازدیدی که از پروژه داشتیم بخشی از دو سوله ۸۰۰ متری و یک ساختمان اداری در حال احداث است تا تجهیزات مورد نیاز را در پروژه مستقر کنیم.

وی از کمک ۱۰ میلیارد تومانی به پروژه چشمه نور خبر داد و افزود: ‌یکسری تجهیزات مورد نیاز در تهران در حال ساخت است و امیدواریم ظرف چند ماه آینده شاهد راه‌اندازی کارگاه چشمه نور در قزوین باشیم و امیدواریم دولت برای تأمین بودجه پروژه چشمه نور اهتمام داشته باشد چون هزینه این پروژه بالغ بر ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان بوده که هزینه سنگینی است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به سئوالی درباره‌ توقف اجرای پروتکل الحاقی در اوایل اسفند ماه تاکید کرد:‌ ‌فعلاً نمی‌توانیم پیشگویی داشته باشیم بلکه باید صبر کنیم، اما چیزی که مسلم است قانون را اجرایی خواهیم کرد چون قانون مجلس برای ما الزامی است.

وی با بیان اینکه عملکرد ما بستگی به عملکرد طرف مقابل دارد، خاطرنشان کرد: اگر طرف مقابل تعهدات خودش را رعایت کند بحث جدایی است و اگر عمل نکند ما نیز به ناچار قانون را اجرایی خواهیم کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سئوالی درباره همکاری ایران و روسیه برای ساخت نیروگاه‌های جدید در بوشهر نیز گفت: بحمدالله این همکاری به خوبی در حال اجراست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها