معاون مفتی قرقیزستان و رئیس مرکز دین و سیاست این کشور با حضور در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی از نزدیک با فعالیت‌های این مجموعه آشنا شد.

بازدید رئیس مرکز دین و سیاست قرقیزستان از بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر قادر ملک اف معاون مفتی قرقیزستان و رئیس مرکز دین و سیاست این کشور ضمن حضور در نمایشگاه دائمی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی با مسئولان و مدیران این مرکز دیدار و گفت و گو کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود مرویان حسینی مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در این مراسم، بر همکاری اسلامی و مذهبی بین دو کشور ایران و قرقیزستان و همچنین کل کشورهای آسیای مرکزی که کشورهای پسا شوروی نامیده می شوند، تاکید کرد.
وی ابراز کرد: این مرکز اعلام آمادگی می‌کند آثار خود را به منظور استفاده کشورهای آسیای مرکزی به زبان روسی ترجمه کند و منابع غنی آستان قدس رضوی را در اختیار آنان قرار خواهد داد.
حجت الاسلام مرویان حسینی همچنین ادامه داد: دغدغه‌های امت اسلامی در کشورهای آسیای مرکزی دغدغه‌های ما نیز بشمار می‌رود و باید این فرقه‌های جعلی را ضعیف کنیم.
این مقام مسئول تصریح کرد: ما در تبادل اطلاعات هیچ مشکلی نداریم و هر میزان از این منابع غنی مورد نیاز است در اختیار کشور قرقیزستان قرار خواهد گرفت؛ در واقع نکته قابل توجه و با اهمیت ترویج اسلام ناب محمدی است و این اسلام است که کشورها را حفظ می‌کند.
مدیر عامل بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در حال حاضر سلفی‌گری و افراط‌گرایی در منطقه آسیای مرکزی رو به افزایش است، گفت: در حقیقت سفلی‌گری و افراط‌گرایی مذهب نیستند بلکه فرقه‌های جعلی‌ بوده که باید با همکاری و مشارکت هم از بین بروند.
ملک‌اف، معاون مفتی کشور قرقیزستان نیز ابراز امیدواری کرد، آثار بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی به زبان روسی و قرقیزی که زبان اصلی مردم آسیای مرکزی است، ترجمه شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها