۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 739491

مدیریت زنجیره تأمین (SCM) مجموعه‌ای از ابزارهای تولیدکنندگان و توزیع کنندگان برای برنامه ریزی، ردیابی و مدیریت حرکت مواد و محصولات به داخل و خارج از سازمان است.

نقش ERP در مدیریت زنجیره تأمین

SCM یک بخش اساسی از گردش کار هر تولیدکننده موفق است چرا که بر توانایی شرکت در ارائه دقیق و به موقع محصولات نهایی به مشتریان تأثیر می گذارد. با این حال نرم افزار SCM بدون پشتیبانی از سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) نمی تواند تمام ظرفیت خود را انجام دهد و به نمایش بگذارد.

بسیاری از شرکت های تولیدی سامانه ERP کسب و کار خود را با مدیریت زنجیره تامین خود ادغام می کنند. اگر قبلاً این قسمت های سازمان خود را به هم متصل نکرده‌اید، لازم است بدانید که با گسترش کسب و کار شما انجام این کار حیاتی تر خواهد بود.

چرا لازم است سیستم های مدیریت ERP و زنجیره تامین را ادغام کنیم؟

 هنگامی که ERP خود را با سیستم های مدیریت زنجیره تأمین خود ادغام می کنید، اساساً SCM خود را با اطلاعاتی درباره امور مالی ، فروش و فرآیندهای شرکت خود تکمیل می کنید.  نتیجه این امر مدیریت زنجیره تأمین است که با دید وسیع تری از عملیات تجاری اطلاع یافته است.  ادغام زنجیره تامین در ERP می تواند مزایای زیادی برای تولید کنندگان داشته باشد، از جمله:

موجودی بهینه: وقتی از SCM خود با داده های کل سازمان خود پشتیبانی می کنید، می توانید پیش‌بینی های دقیق تری داشته باشید و موجودی خود را بهینه کنید.  این به معنای حداقل نگه داشتن هزینه های نگهداری در عین محافظت از برنامه های تولید در برابر اختلال به دلیل موجودی کم است.

جریان کاری ساده: نرم افزار ERP تمام داده های شرکت شما را در یک پایگاه داده متمرکز جمع می کند.  وقتی ERP به ابزارهای مدیریت زنجیره تأمین شما متصل شود ، نیاز به ورود مضاعف کاهش پیدا می کند و شما می توانید جریان کارها را از طریق اتوماسیون ساده کنید.

 مشتریان راضی: مدیریت موثرتر زنجیره تأمین از طریق ادغام ERP به این معنی است که شما می توانید محصولات با کیفیت بالا را به سرعت تولید کرده و به طور دقیق و به موقع تحویل دهید.

چگونه یکپارچه سازی ERP-SCM را کامل کنیم

ERP در مدیریت زنجیره تأمین می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. اگر می خواهید این دو سیستم را در سازمان خود پیوند دهید، دو گزینه پیش رو دارید - یا یک بسته نرم افزاری همه در یک را خریداری نمایید یا یک ERP را انتخاب کنید که می تواند به طور یکپارچه با برنامه های SCM موجود یا شخص ثالث شما ادغام شود.

 هر دو روش ادغام می تواند نتایج مثبتی ایجاد کند.  با این حال ، ممکن است برای سازمان های کوچک تر خرید یک برنامه همه در یک کار، آسان تر باشد. این بدان دلیل است که نصب و نگهداری ERP همراه با پشتیبانی داخلی برای مدیریت زنجیره تأمین معمولاً زمان کمتری را می طلبد.  از طرف دیگر، سازمان هایی که به سرعت در حال رشد هستند ممکن است سیستم های جداگانه ای را برای تأمین نیازهایشان برای مقیاس پذیری بهم پیوند دهند.

 به طور کلی ، به دنبال یک راه حل نرم افزاری با پشتیبانی از فرآیندهای زیر باشید:

  • مدیریت موجودی کالا

  • مدیریت تامین کننده

  • مدیریت حمل و نقل

  • مدیریت انبار

  • مدیریت سفارش

  • برنامه ریزی تقاضا

حرف آخر

فکر می کنم دیگر متوجه نقش اساسی ERP در مدیریت زنجیره تامین سازمان یا کسب و کار خود شده باشید. ما در سامیکس پلی ارتباطی بین کادر مدیریتی سازمان و مهندسین نرم افزار و متخصصین فناوری اطلاعات برقرار خواهیم کرد تا به کمک برنامه ریزی استراتژیک و تحلیل سیستم های اطلاعاتی به سازمان این امکان را خواهیم داد تا از فناوری اطلاعات و نرم افزارها به بهترین وجه در جهت اهداف و برنامه های کلان سازمان بهره برند. تیم مشاوره با استفاده از متدولوژی ها و چارچوب‌های معماری سازمانی و استفاده از ابزاری نرم افزاری و مدلسازی فرایندها، بهینه سازی و مهندسی مجدد الکترونیکی فرایندها، سازمان مشتری را برای پیاده سازی، استقرار و خرید نرم افزار ERP​ آماده خواهد کرد. سامانه ERP به مثابه یک نگرش و فراتر از یک نرم افزار برای تحقق در هر کسب و کاری مستلزم بهبود سیستمی و تغییرات کم تا گسترده در آن سازمان است.

با اسفاده از این سامانه و نرم افزار بهای تمام شده می توانید کسب و کار خود را به بهترین شکل از هر جایی مدیریت نمایید.

برچسب‌ها