نماینده مردم‌ گناباد در مجلس گفت: در حوزه اخلاق باید بکوشیم تا بین حرفمان و عمل‌مان انطباق شکل بگیرد و حرف و عمل مسوولان انقلابی یکی باشد که در این خصوص هر کسی که مسئولیت بیشتری دارد، وظیفه‌اش هم سنگین‌تر می‌شود.

باید حرف و عمل مسوولان انقلابی یکی باشد

به گزارش قدس آنلاین، محمد صفایی ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی پراخت و اظهار کرد: جمهوری اسلامی در حوزه استقلال، به خصوص استقلال سیاسی توانسته به دستاوردهای بزرگی برسد. همچنین در حوزه‌های تامین امنیت، تامین زیرساخت‌ها در اقصی نقاط کشور، توزیع امکانات آموزشی، بهداشت، درمان و رشد علمی در زمینه‌های مختلف توانستیم به رشد و بالندگی برسیم.  

وی ادامه داد: اما در حوزه عدالت ما باید یک سری اقدامات اساسی انجام دهیم. همچنین در حوزه اخلاق نیز باید بکوشیم تا بین حرفمان و عمل‌مان انطباق شکل بگیرد که در این خصوص هر کسی که مسئولیت بیشتری دارد، وظیفه‌اش هم سنگین‌تر می‌شود اما به طور کلی این یک مسئله فرهنگی است. یعنی حتی اگر فردی به آشنایان خود قولی‌ می‌دهد، باید به قولش عمل کند. این فرهنگ اعتمادسازی باید در جامعه تقویت شود.  

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در این ۴۲ سال اثبات کردیم که هر جا بر ظرفیت‌های داخلی تکیه کردیم، موفق بودیم. تحریم‌های نظامی ما از تحریم‌های اقتصادی ما شدیدتر بودند. اما چون در حوزه نظامی ما بر ظرفیت‌های بومی و ملی خودمان تکیه کردیم، امنیت ملی ما شکل گرفت. اگر در حوزه اقتصادی نیز ما بر ظرفیت‌های بومی و ملی خود تکیه می‌کردیم، قطعا اقتصاد ملی جمهوری اسلامی نیز شکل می‌گرفت.

نماینده مردم‌ گناباد در مجلس در ادامه به مقایسه اوضاع کشور در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: امروزه می‌توان گفت در تمام ایران هیچ کودکی نیست که از امکانات آموزشی محروم باشد، اما پیش از انقلاب چنین امکاناتی فراهم نبود. در آن زمان ما در کشور ۳۵ درصد برخورداری از سواد داشتیم در حالیکه الان این عدد به ۹۸.۵ درصد رسیده است.  

صفایی ادامه داد: گسترش و پیشرفت خدمات پزشکی در کشور و همچنین پیشرفت‌های علمی ما در حوزه‌های مختلف به قدری زیاد بوده که در برخی از رشته‌ها ما جزو چند کشور نخست دنیا هستیم. در بخش‌هایی که ما از بیرون الگو گرفتیم و هر چه از بیرون به ما دیکته شد را انجام دادیم، ناکام بودیم.  

وی با تاکید بر اینکه ما باید به نسخه اصیل ایرانی-اسلامی بازگردیم، اظهار کرد: ما باید این نسخه را در جامعه پیاده کنیم؛ چراکه این نسخه با فرهنگ و دین ما منطبق است. وقتی ما از این نسخه‌ها فاصله می‌گیریم، قطع به یقین به نتیجه مطلوبی دست پیدا نمی‌کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها