هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد امروز با نمایش فیلم‌های «روشن»، «بی ‌همه‌چیز»، «روزی روزگاری آبادان» و «شیشلیک» به کار خود پایان می‌دهد.

پایان جشنواره فجر مشهد با نمایش ۴ فیلم

به گزارش قدس آنلاین، هجدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد پس از گذشت یک هفته امروز، ۲۲ بهمن‌ ماه،  به پایان کار خود می‌رسد. در روز پایانی جشنواره هجدهم فجر مشهد چهار فیلم‌ سینمایی  «روشن» به کارگردانی روح‌الله حجازی، «بی‌ ‌همه‌چیز» به کارگردانی محسن قرایی، «روزی روزگاری آبادان» به کارگردانی حمیدرضا آذرنگ و «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان به نمایش درمی‌آیند. در ادامه به معرفی این آثار خواهیم پرداخت:

«روشن»؛ روح‌الله حجازی، پس از سه سال، با یک اثر در جشنواره فیلم فجر حاضر شده است. فیلمی که بر خلاف دیگر ساخته‌های این کارگردان، از ترکیب جالبی در گروه بازیگران بهره می‌برد. البته که «روشن» در ادامه دغدغه‌های اجتماعی حجازی روایت شده و بازیگران فیلم، با نگاهی به فضای کمیک، در نقش‌هایی اجتماعی محک زده شده‌اند.   «روشن» داستان یک مرد میانسال عشق بازیگری است که نمی‌تواند خانه ثبت‌نامی‌اش را بگیرد و در آستانه فروپاشی همه‌چیز، تصمیم می‌گیرد نقشش را بازی کند. از بازیگران این فیلم می‌توان به رضا عطاران، سیامک انصاری، سارا بهرامی، مهدی حسینی‌نیا، مسعود میرطاهری و محمد، ولی زادگان اشاره کرد.

«روشن» امروز در سینماهای هویزه، آفریقا، سیمرغ، گلشن و ویلاژتوریست مشهد در دو سانس ۱۵ و ۱۸ به نمایش گذاشته خواهد شد.

«شیشلیک»؛ «شیشلیک» اثر جدید محمدحسین مهدویان است. مهدویان پیش‌تر فیلم‌های موفق متعددی از جمله «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «لاتاری»، «ماجرای نیمروز: رد خون» و «درخت گردو» را ساخته بود. او سال گذشته برای فیلم «درخت گردو» توانست جایزه بهترین کارگردانی را از سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر از آن خود کند. این فیلم بر خلاف دیگر آثار مهدویان، یک اثر کمدی است که امیرمهدی ژوله فیلم‌نامه آن را نوشته است. حضور رضا عطاران به عنوان نقش اول در «شیشلیک» یکی از نکات جذاب و مهم این فیلم سینمایی است. پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، مه‌لقا باقری، جمشید هاشم‌پور، عباس جمشیدی‌فر و وحید رهبانی از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

داستان «شیشلیک» درباره یک شهرک کارگری است که ساکنان آن همگی در یک کارخانه مشغول به کارند و تحت آموزه‌های مدیر، به تلاش مضاعف و قناعت در زندگی و ساختن با دستمزد بخور و نمیر عادت کرده‌اند، اما همه چیز وقتی به هم می‌ریزد که فرزند کوچک یکی از کارگرها هوس شیشلیک به سرش می‌زند و این خواسته کل شهرک را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این فیلم امروز در پردیس سینمایی اطلس مشهد در سانس ۱۵ به نمایش در می‌آید.

«روزی روزگاری آبادان»؛ «روزی روزگاری آبادان» اولین تجربه کارگردانی حمیدرضا آذرنگ است که توانسته به اثری رنج‌کشیده و صادق تبدیل شود که درد و رنج انسانی ناشی از جنگ‌طلبی را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشد. روایت‌های زیرپوستی فیلم، آن را به یکی از بهترین فیلم‌های ضدجنگ سینمای ایران تبدیل می‌کند که اگرچه داستان محدودی را برگزیده، اما بدون هیچ تردیدی در روایت و پردازش بی‌بدیل آن موفق می‌شود. آذرنگ ایده اصلی فیلم روزی روزگاری آبادان را سال‌ها پیش مطرح کرده بود. نمایش روزی روزگاری آبادان در سال ۸۴ و با نویسندگی و کارگردانی او در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا شد. این نمایش به ‌عنوان یکی از ایده‌های بکر آذرنگ منبع اقتباس فیلم‌نامه فیلم روزی روزگاری آبادان بوده که به نظر می‌رسد ریشه در کودکی و نوجوانی آذرنگ داشته باشد.

در معرفی این فیلم آمده است که: خانواده پنج نفری مصیب چرخیده در آخرین روز سال مشغول خرید شب عید هستند، اما به دلیل حال بد مصیب که ناشی از گرفتاری‌اش به مواد مخدر است کشمکشی میان آن‌ها در می‌گیرد و در اوج تلاش خیری مادر خانواده برای به آرامش رساندن خانواده به ناگاه اتفاقی غیرمنتظره همه آن‌ها را غافلگیر می‌کند و ... از بازیگران «روزی روزگاری آبادان» می‌توان به فاطمه معتمدآریا، محسن تنابنده، الهام شفیعی، هیراد آذرنگ، سهیل جمالی و امیرحسین ابراهیمی اشاره کرد.

«روزی روزگاری آبادان» امروز در سینماهای هویزه، آفریقا، سیمرغ، گلشن و ویلاژتوریست، در دو سانس ۱۵ و ۱۸ به نمایش گذاشته خواهد شد.

«بی ‌همه‌چیز»؛ «بی‌همه‌چیز» به کارگردانی محسن قرایی از روی نمایش‌نامه ملاقات با بانوی سالخورده از دورنمات ساخته شده است. در این نمایش‌نامه نیز تقریبا چنین داستانی در جریان است با این تفاوت که بی ‌همه‌چیز کمی رنگ و لعاب ایرانی و حس‌وحال درام‌های تلویزیونی تولید داخل را به خود گرفته است. داستان فیلم «بی‌همه‌چیز» در روستایی در دوران قبل از انقلاب جریان دارد که در آن فردی خان‌زاده با نام امیر، به عنوان قاضی محلی در روستا فعالیت می‌کند و به خاطر سابقه خوبی که داشته، مردم به او اعتماد کامل دارند و بخش مهمی از کارهای روستا را به امیر سپرده‌اند. حال پس از سال‌ها یکی از اهالی روستا با نام لیلی که از روستا به خاطر تهمت مردم به فاحشه بودن رفته، به عنوان اشراف زاده به روستا برمی‌گردد و به مردم وعده می‌دهد که در صورت کشتن امیر، پول زیادی به آن‌ها خواهد داد.

داستان بی همه چیز روایت وسوسه‌ای است که مردم بعد از این پیشنهاد دچار آن می‌شوند. از بازیگران «بی‌همه‌چیز» می‌توان به پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، هادی حجازی‌فر، باران کوثری، مهتاب نصیرپور، پدرام شریفی، لاله مرزبان، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی، زهیر یاری، عیسی یوسفی‌پور، خسرو پسیانی، مهدی صباغی، عرفان ناصری و محسن نوری اشاره کرد.

  «بی‌همه‌چیز» امروز در پردیس سینمایی اطلس مشهد در سانس ۱۸ به نمایش در می‌آید.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها