کیانوش جهانپور درباره اظهارات اخیر عباس تبریزیان درباره تزریق واکسن کرونا، گفت: اظهارات جاهالانه و خرافی این فرد و رفتاری که خودشان و اطرافیان‌شان دارند، به عنوان مداخله غیرمجاز در درمان محسوب شده و خلاف مصرح قوانین موجود است.

جهانپور: مدعی العموم به اظهارات ضد واکسن عباس تبریزیان رسیدگی کند

قدس آنلاین: رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در واکنش به اظهارات ضد واکسن عباس تبریزیان از مدعیان طب اسلامی است، گفت: اظهارات جاهالانه و خرافی این فرد و رفتاری که خودشان و اطرافیان‌شان دارند، به عنوان مداخله غیرمجاز در درمان محسوب شده و مدعی العموم می‌تواند حتی بدون شکایت، از باب دفاع از حقوق عامه به این موضوع رسیدگی کند.

دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اظهارات اخیر عباس تبریزیان- مدعی طب اسلامی درباره تزریق واکسن کرونا، گفت: اظهارات جاهالانه و خرافی این فرد و رفتاری که خودشان و اطرافیان‌شان دارند، به عنوان مداخله غیرمجاز در درمان محسوب شده و خلاف مصرح قوانین موجود است.

وی افزود: با توجه به اینکه بحث سلامت و دفاع از سلامت حقوق عامه مطرح است، حتی دادستان و دادستان ویژه روحانیت می‌تواند به عنوان مدعی العموم بدون شکایت، از باب دفاع از حقوق عامه به این موضوع رسیدگی کنند و لزوما نیازمند پیگیری یا شکایت وزارت بهداشت یا دانشگاه های علوم پزشکی نیست. البته مطابق گذشته، در صورت نیاز ما هم اقدامات حقوقی لازم را انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه پیش از این وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی شکایاتی از این فرد داشته‌اند که بعضا به محکومیت قضایی منجر شده است، گفت: البته درباره محل اقامت این فرد، نحوه اجرا و سرنوشت  احکام قضایی قبلی اطلاع دقیقی نداریم.

جهانپور درباره اظهارات اخیر یکی از فیلم‌سازان کشور درباره عدم استفاده از ماسک نیز گفت: متاسفانه چنین مشکلاتی وجود دارد و تنها چیزی که می‌توان خطاب به چنین افرادی گفت، این است که "مرا به خیر تو امید نیست/شر مرسان".

انتهای پیام

برچسب‌ها