معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: خسارت زایی عمومی بحران شیوع ویروس همه‌گیر که از حدود یک سال پیش آغاز شده همچنان در حوزه گردشگری این استان ادامه دارد.

خسارات کرونا به حوزه گردشگری خراسان رضوی همچنان ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری افزود: محدودیتهای ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا ظرف اسفند پارسال تا پایان دی ماه امسال به میزان ۳۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به صنعت گردشگری خراسان رضوی خسارت زده است.  

وی ادامه داد: این وضعیت با تعطیل نمودن اجباری واحدها و تاسیسات گردشگری و تحمیل بیکاری گسترده به فعالان این حوزه سبب بروز مشکلات جدی بسیاری در صنعت گردشگری خراسان رضوی شده است.

معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی به وجود دو هزار و ۳۰۰ واحد گردشگری دارای مجوز فعالیت در این استان اشاره و بیان کرد: هم‌اینک هزار و ۷۰۰ واحد از این تعداد یعنی ۷۴ درصد واحدهای صنعت گردشگری خراسان رضوی بخاطر بحران کرونا غیرفعال و تعطیل هستند.  

وی گفت: بر این اساس تعطیلی ۷۴ درصد واحدهای گردشگری خراسان رضوی موجب بیکاری حدود ۱۸ هزار نفر از مجموع ۳۴ هزار شاغل مستقیم در مجموعه صنعت گردشگری این استان شده است.

بیدخوری افزود: محدودیتها و مسائل خسارتبار ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا با توقف اجباری فعالیت سه‌چهارم گنجایش اقامتی واحدهای گردشگرپذیر خراسان رضوی، درصد اشغال را در این واحدهای به کمترین حد رسانده است.  

استان شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی که تا پیش از بحران کرونا پذیرای سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر و گردشگر از اقصی نقاط ایران و جهان بود دو هزار و ۳۰۰ واحد و تاسیسات گردشگری در اختیار دارد.

این استان از لحاظ شمار واحدهای گردشگرپذیر و تاسیسات ارائه خدمات گردشگری، رتبه نخست را در کشور دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها