فرماندار خواف گفت: به دنبال وقوع انفجار در تاسیسات گمرک اسلام قلعه افغانستان و هم مرز با ایران و تعطیلی فعالیتهای گمرک دوغارون، بر اساس مذاکره با شرکت راه آهن، کالاهای این گمرک از طریق حمل و نقل ریلی و از خواف به هرات این کشور انتقال می‌یابد.

کالاهای گمرک دوغارون ازطریق خطوط ریلی به هرات انتقال می‌یابند

به گزارش قدس آنلاین، حسین سنجرانی افزود:با توجه به فاصله اسلام قلعه افغانستان با خط ریلی خواف به هرات، انفجار در این منطقه تهدید و مشکلی برای خطوط ریلی ایجاد نکرده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه زمان بندی شده در روزهای شنبه و یکشنبه هیچ گونه کالایی از طریق خط ریلی خواف به هرات انتقال نمی یابد و کالاهایی که از این طریق انتقال می یابند بیشتر سیمان و مصالح ساختمانی هستند و برای ارسال کالاهای گمرگ دوغارون از این طریق تا رفع مشکلات و مساعد شدن وضعیت این گمرک آمادگی کامل وجود دارد.

فرماندار خواف گفت: بدنبال درخواست فرماندار تایباد برای اعزام وسایل نقلیه امدادی به این منطقه، پنج دستگاه ماشین آتش نشانی و اورژانس با تجهیزات کامل به منطقه اعزام شدند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم از اعزام بالگرد هوایی به همراه متخصص طب اورژانس و دو تکنسین فوریت‌های پزشکی از این شهرستان برای امداد رسانی به شهرستان تایباد و گمرک دوغارون خبر داد.

دکتر امین زمانی گفت: اتوبوس آمبولانس و تعدادی از آمبولانسهای دانشگاه علوم پزشکی گناباد در حال آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز به منطقه اعزام شوند.

تاسیسات گمرکی اسلام‌قلعه در خاک افغانستان واقع در جوار گذرگاه مرزی دوغارون ایران در شرق خراسان رضوی روز شنبه دچار آتش سوزی گسترده شد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها