خبرگزاری رویترز گزارش داد که «میچ مکانل» رهبر جمهوری خواهان سنا اعلام کرده است به نفع تبرئه ترامپ در جلسه محاکمه او رأی خواهد داد.

میچ مک‌کانل رای خود را درباره ترامپ شفاف کرد

به گزارش قدس آنلاین، همچنین خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد میچ مکانل، رهبر جمهوری خواهان در سنای آمریکا به تبرئه دونالد ترامپ در پرونده محاکمه رئیس جمهور سابق آمریکا رأی  خواهد داد. به نوشته این خبرگزاری، یک منبع که نخواست نامش فاش شود و با تفکرات میچ مکانل، رهبر اقلیت سنا آشنا بود، این سخنان را گفته است. خبر تصمیم میچ مکانل امروز، شنبه و پیش از روز پایانی محاکمه تاریخی ترامپ به اتهام تشویق هوادارانش برای حمله به ساختمان کنگره منتشر می‌شود.

منابع خبری آمریکا اعلام کردند که ممکن است امشب، استیضاح ترامپ به رای گذاشته شود. در غیر این صورت، روز دوشنبه تکلیف رئیس جمهور سابق مشخص خواهد شد.

گفتنی است روز پنجشنبه نیز پایگاه خبری وکس آمریکا اعلام کرده بود بر اساس جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته، بیشتر جمهوری خواهان تمایلی ندارد به سناتوری رأی دهند که ترامپ را در جلسه محاکمه در سنا محکوم کند.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی که از سوی پایگاه خبری وکس به انجام رسیده بود، ۶۹ درصد از جمهوری خواهان گفته اند تمایل اندکی برای رأی دادن به کاندیدایی سیاسی در ایالت خود دارند که آن فرد، دونالد ترامپ را در جلسه محاکمه، محکوم قلمداد کند.

همچنین بر اساس این نظرسنجی، بسیاری از جمهوری خواهان نیز گفته اند که ترامپ را مقصر حوادث ششم ژانویه در حمله به ساختمان کنگره آمریکا نمی‌دانند.

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۲۲ درصد از جمهوری خواهان، ترامپ را در این مسأله مقصر دانسته اند. این در حالی است که این رقم در میان دموکرات‌ها ۹۱ درصد و در میان افراد مستقل، ۶۴ درصد است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها