۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۶
کد خبر: 739973

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هوای کلانشهر مشهد بخاطر افزایش حجم آلاینده‌ها پس از یک روز تجربه هوای سالم امروز صبح ۲۶ بهمن ماه در وضعیت هشدار و آلوده قرار گرفت.

هوای مشهد باز هم آلوده شد

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی افزود: میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوای مشهد ۱۰۲ ای. کیو. آی به معنای هوای ناسالم برای شهروندان است.

وی به اطلاعات دریافتی از ایستگاههای سنجش کیفیت هوا مستقر در مناطق ۲۳ گانه مشهد اشاره و بیان کرد: هم اکنون کیفیت هوا در مناطق سمزقند، خیام شمالی، شهر، چمن، شهید آوینی، خیام جنوبی، وحدت، سجاد، ویلا و لشگر در وضعیت هشدار و آلوده قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: کیفیت هوا در ۱۳ منطقه دیگر مشهد سالم است.  

وی همچنین گفت: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری و با استفاده از خودرو، نقش مؤثر خود را در بهبود وضعیت هوای این شهر ایفا کنند.  

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای "افراد حساس و کودکان" و این شاخص بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای "همه سنین" محسوب می‌شود.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای. کیو. آی نیز نشانگر وضعیت "اضطراری" و بالاتر از عدد ۳۰۰ نمایانگر وضعیت "بحرانی" آلودگی هوا است.  

روزانه افزون بر یک میلیون دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد می کنند.  

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها