هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر دیروز با برگزاری پنج دیدار آغاز شد که تیم‌های گل گهر، فولاد خوزستان، ماشین‌سازی تبریز، آلومینیوم اراک و سپاهان اصفهان توانستند از سد رقبای خود عبور کنند تا جدال در صدر جدول رده بندی لیگ بیستم میان مدعیان اوج بگیرد.

استقلال  از صدر افتاد

منشا فرشته نجات قلعه نوییدر بیست و ششمین تقابل امیر قلعه‌نویی و مجید جلالی، سرمربی باتجربه گل‌گهر توانست در نیمه مربیان ورق بازی را به سود تیمش بازگرداند و گل‌گهر به سه امتیاز مهم پیش از بازی با پرسپولیس دست یابد.

در نیمه اول تلاش دو تیم برای گلزنی به تساوی انجامید و دو سوپرواکنش خطیر دروازه‌بان نساجی مانع برتری گل‌گهر شد؛ البته که در نیمه اول روی گل به خودی حسین خطیر بود که گل‌گهر به گل رسید و در ادامه حامد شیری از روی نقطه پنالتی جبران مافات کرد تا نیمه اول با تساوی به پایان برسد.

با شروع نیمه دوم و ورود منشا به ترکیب، حمله شاگردان قلعه‌نویی دوچندان شد تا اینکه سرانجام حملات سریالی گل‌گهر در دقیقه ۸۵، منشا با ضربه سر به طلسم گل‌نزدن‌های خود پایان داد و پس از هفت هفته برای تیمش گلزنی کند تا هم دهمین گل فصل خود را به ثمر برساند و هم گل‌گهر در آستانه پیروزی در هفته پانزدهم قرار گیرد.

در ادامه بازی حملات نساجی ثمری نداشت تا شاگردان قلعه‌نویی پیش از آخرین تقابل نیم‎فصل با پرسپولیس، سه امتیاز بیرون از خانه را کسب کنند و نساجی برای چهارمین هفته متوالی تحت هدایت جلالی، شکست بخورد و نیم‎فصل اول را با ۹ امتیاز به پایان برساند.

نوبرانه ماشین در هفته پانزدهم

دیدار تیم‌های فوتبال ماشین‌سازی و صنعت نفت با پیروزی یک گله تیم میزبان به پایان رسید.هر دو تیم در این مسابقه موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند که موقعیت‌های صنعت نفت خطرناک‌تر بود.

با این حال این ماشین‌سازی بود که موفق شد در دقیقه ۸۵ توسط سیروس صادقیان به گل برتری برسد و در نهایت سه امتیاز را کسب کند.صنعت نفت با این شکست ۲۳ امتیازی باقی ماند و به رده چهارم سقوط کرد. این تیم که روند خوبی را در لیگ طی می‌کرد، چهار مسابقه است که نمی‌تواند برنده از زمین خارج شود. ماشین‌سازی با کسب سه امتیاز نخستین پیروزی فصلش را جشن گرفت و هشت امتیازی شد ولی همچنان در قهر جدول باقی ماند.

خطیبی روی نوار پیروزی

آلومینیوم اراک در دیداری خارج از خانه نفت مسجد سلیمان را شکست داد.نفت مسجد سلیمان و آلومینیوم اراک در ورزشگاه خانگی مسجد سلیمان به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به سود شاگردان خطیبی در تیم آلومینیوم اراک به پایان رسید تا آن‌ها صاحب یک برد خارج از خانه شوند. در این بازی مهدی حسینی در دقایق ۴۳ و ۴۹ برای آلومینیوم و ساسان حسینی در دقیقه ۷۳ برای نفت مسجد سلیمان گل‌زنی کردند.

تداوم بحران شهرخودرو

در هفته پایانی نیم‌فصل نخست، کاپیتان‌های سابق استقلال در اهواز به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت شاگردان نکونام با نتیجه دو بر صفر توانستند یک پیروزی دلچسب را بدست آورند.  فولادی ها با شروع توفانی از همان دقایق نخست بازی، نبض مسابقه را به شکل کامل در اختیار گرفتند و در دقیقه ۱۶ پرتاب اوت بلند آبشک طی یک رفت و برگشت جلو پای نیک‌نفس افتاد و هافبک فولاد توانست دروازه میلاد فراهانی را باز کند و فولادی‌ها را با یک گل از حریف پیش بیندازد.در دقیقه ۲۴ سانتر پاتوسی با اثرگذاری نیک نفس به ساسان انصاری رسید و ضربه سر او گل دوم فولاد را رقم زد.در دقیقه ۶۰ در صحنه‌ای بازیکنان دو تیم با هم درگیر شدند که در نهایت داور بازی به کولیبالی کارت زرد نشان داد و جو را آرام کرد.در دقیقه ۸۲ داور بازی به محمد نوازی به دلیل اعتراضاتش کارت زرد نشان داد.در ادامه حملات شهرخودرو برای جبران نتیجه بی‌ثمر بود تا این دیدار در نهایت با برتری دو گله فولادی‌ها به پایان برسد.

نویدکیا یقه فکری را گرفت

اما در حساس ترین بازی هفته، جدال دو تیم سپاهان و استقلال در ورزشگاه نقش جهان به سود زرد پوشان اصفهانی رقم خورد تا شانس شاگردان محمود فکری برای کسب عنوان قهرمانی نیم فصل از بین برود.

دوئل ۶ امتیازی سپاهان و استقلال یکی از بازی‌های تماشایی این هفته بود که شاگردان محرم نوید کیا توانستند با تیزهوشی و موقعیت‌طلبی ویژه، استقلال صدرنشین را با دبل شهباززاده شکست دهند تا استقلال از رسیدن به عنوان قهرمانی نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر محروم شود. در این بازی شاگردان محمود فکری با ارائه یک بازی ضعیف و دور از انتظار نه تنها دروازه پیام نیازمند را با خطر جدی رو به رو نکردند بلکه با اشتباهات پی در پی موقعیت طلایی خود را برای کسب یک عنوان روحیه‌بخش از دست دادند تا آبی پوشان با شکستی تلخ به تعطیلات نیم فصل بروند.

برچسب‌ها