سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در ادامه روند اهدای کتاب به مراکز علمی و کتابخانه‌های سطح کشور، ۱۵ هزار جلد کتاب به نهاد کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی اهدا کرد.

اهدای ۱۵ هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، علی محمد جهانی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی با حضور در کتابخانه سیار رضوی واقع در ساختمان بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، ضمن تقدیر از عملکرد سازمان کتابخانه های رضوی در اهدای کتاب و غنی سازی کتابخانه های عمومی بجنورد، خراسان شمالی را یکی از استان های فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد که طی ۵ سال گذشته موفق به راه اندازی تعداد ۲۵ باب کتابخانه شده است.
وی خراسان شمالی را به لحاظ سرانه فضای کتابخانه ای جز ۳ استان اول کشور معرفی کرد و گفت: در حال حاضر تعداد ۷۲ باب کتابخانه در این شهرستان فعال است و با وجود ۸۴۵ هزار نسخه کتاب در کتابخانه های آن تقریبا به ازاء هر نفر جمعیت یک نسخه کتاب در این استان موجود است.
جهانی همچنین به سرانه عضویت کتابخانه های استان خراسان شمالی اشاره داشت که میانگینی بالاتر از سرانه کشوری دارد.
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان شمالی، ادامه داد: در حوزه کتاب با توجه به اینکه در سال های اخیر خرید کتاب توسط دولت کمتر شده نیاز زیادی به کتاب داشتیم و با این مجموعه ای که توسط آستان قدس رضوی به این استان اهدا شده قطعا تعدادی از کتابخانه های ما غنی سازی می شود.
جهانی، میانگین کتاب برای کتابخانه های روستایی را هزار نسخه برشمرد و گفت: با مجموعه اهدا شده از سوی این سازمان می توانیم ۱۰ کتابخانه روستایی را صد درصد غنی کنیم.
وی، با توجه به افزایش قیمت کتابها، این اهدا را کمک بسیار بزرگی برای غنی سازی کتابخانه های این استان دانست و با توجه به عضویت ۷ هزار نفر در کتابخانه مرکزی، اولویت را در غنی سازی منابع کتابخانه مرکزی این استان عنوان کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها