ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی با بیش از ۱۲۵۰ محصول برای فروش و ارسال رایگان به سراسر کشور از ۲۸ بهمن ماه آغاز به کار می‌کند.

افتتاح بزرگترین فروشگاه مجازی اسباب بازی با بیش از ۱۲۵۰ محصول و ارسال رایگان

به گزارش گروه فرهنگ و هنر قدس آنلاین، نشست رسانه‌ای ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری با حضور محمدرضا کریمی‌صارمی معاون تولید کانون و رییس جشنواره، محسن حموله دبیر جشنواره و حامد رهنما مدیرکل روابط عمومی کانون امروز یک‌شنبه ۲۶ بهمن ماه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، رهنما با اشاره به اینکه سال گذشته و پنجمین دوره جشنواره اسباب بازی دی ماه برگزار شد، گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا قدری جشنواره دیرتر برپا شد و همچنین مانند سال گذشته نمی‌توانیم به صورت حضوری در خدمت خانواده ها باشیم و امسال جشنواره مجازی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: برهمین اساس یک ماه و نیم است که فرایند برپایی این دوره آغاز شده است. امسال زمان جشنواره محدود نیست و نشست‌ها به صورت فرایندی برگزار شد.

آغاز به کار سایت ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی

رهنما تاکید کرد: از ۲۸ بهمن ماه سایت جشنواره آغاز به کار می‌کند و بزرگترین فروشگاه مجازی اسباب بازی را افتتاح می‌کنیم. ارسال خریدهای مردم به صورت رایگان در کل کشور خواهد بود و بیش از ۱۲۰ تولیدکننده در سایت حضور دارند.

وی با اشاره به آخرین آمار ثبت نام ورودی‌ها به سایت گفت: بیش از ۱۲۵۰ محصول است که برای فروش قابل دسترس است، همچنین در سایت امکاناتی مانند دسته بندی محصولات، رده‌بندی سنی و ... قرار داده شده و بازدیدکنندگان می‌توانند محصولات را با هم قیاس کنند، همچنین در سایت مشاوران حوزه اسباب بازی به صورت آنلاین و تلفنی نیز به بازیدکنندگان و خریداران مشورت می‌دهند.

در ادامه کریمی صارمی رییس جشنواره طی سخنانی اظهار کرد: ششمین دوره جشنواره ملی اسباب‌بازی در شرایط سخت اقتصادی و شیوع کرونا  از ۲۸ بهمن ماه جاری کار را خود را آغاز خواهد کرد و تمام تلاش خود را در راستای برگزاری جشنواره‌ای در شأن کانون و جمهوری اسلامی خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا محصولاتی تولید کنیم که بتوانیم بازار بین‌المللی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را هم تشویق کنیم و امیدوارم بتوانیم پل ارتباطی خوبی بین مخاطبان و تولیدکنندگان باشیم.

کریمی صارمی تاکید کرد: به زودی یکی از دانشگاه‌های معتبر را وارد حوزه آکادمیک می‌کنیم و در حوزه اسباب بازی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو جذب خواهیم کرد.

وی با اشاره به ضرورت همسو کردن هنر ـ صنعت انیمیشن و هنر ـ صنعت اسباب‌بازی گفت: امیدوارم اتفاق مبارکی که در «ایده آزاد» افتاد باعث ایجاد یک خط تولید شود. آنچه که به عقیده من در صنعت انیمیشن به آن بی‌توجهی شده است این است که باید اینها را در کنار هم قرار دهیم.

رییس جشنواره تاکید کرد: گنجینه‌ای در حوزه انیمیشن وجود دارد که باید در قالب اسباب‌بازی درآید. ۸۰ درصد تولیدات کپی خارجی هستند، اما گنجینه‌ای درون آنهاست که می‌توانند تبدیل به تولیدات داخلی شود و در جشنواره هفتم اتفاقات مبارکی خواهد افتاد.

وی عنوان کرد: یک فیلم سینمایی ۳D در کانون در حال ساخت است که مراحل فنی را می‌گذراند، متعلقات این فیلم ۵۰۰ قلم است و کتابچه‌اش آماده شده و ۵۰۰ کالای نو و خلاقه از یک فیلم می‌توانیم تولید کنیم. حال شما حساب کنید در طول این سال‌ها و انیمیشن‌هایی که ساخته چقدر می‌توانستیم از آنها محصول تولید کنیم.

جشنواره اسباب بازی از تهدید کرونا فرصت ایجاد کرد

در ادامه حموله با اشاره به این که امسال کرونا اکثر برنامه‌ها را تحت تاثیر قرار داد، گفت: اما جشنواره اسباب بازی از این تهدید فرصتی ایجاد کرد که تمام خانواده‌ها بتوانند از آن استفاده کنند. سایت اسباب بازی به عنوان یک مرجع معرفی کننده تولیدکنندگان است که  از ۲۸ بهمن ماه در اختیار مخاطبان داخل و خارج از کشور قرار می‌گیرد و می‌توانند از تمام برنامه‌های آن استفاده کنند.

حموله یادآور شد: فراموش نکنیم که دوره ششم با دوره‌های قبل قابل مقایسه نیست و تجربه جدید با نقص و اقدامات پیش روی خود، به خوبی روبرو خواهد شد و حتماً سایت جشنواره بهتر از چیزی که مشاهده می‌کنید، خواهد شد. همچنین قرار است سایت چندزبانه شود که برای اقتصاد و فرهنگ موثر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اهداف این دوره از برپایی جشنواره اسباب بازی تصریح کرد: حمایت از کالای داخلی در سال جهش تولید، برقراری ارتباط موثر بین تولیدکنندگان و سرمایه گذاران، توجه ویژه به طراحی اسباب بازی ایرانی و .. از اهداف این جشنواره است.

دبیر جشنواره گفت: بیش از ۱۰۰ نمونه اسباب بازی ایرانی در اختیار تولیدکنندگان قرار داده شده است. در بخش اسباب‌بازی ۲۲۰ طراحی و در بخش عروسک ۲۲۰ عروسک داوری شدند و در دسته‌بندی‌ها همه اسباب‌بازی‌ها به صورت مجزا در سایت جشنواره ملی اسباب‌بازی معرفی می‌شود.

حضور ۱۴۰ شرکت کننده در بخش نمایشگاه تخصصی

وی تاکید کرد: ۱۴۰ شرکت کننده در بخش نمایشگاه تخصصی داریم و  ۱۲۵۰ اسباب‌بازی و عروسک به فروش می‌رسد. هر تولیدکننده در سایت جشنواره صفحه خودش را دارد که می‌توانند با خانواده‌ها و مخاطبان ارتباط برقرار کنند. زیرا یکی از اهداف جشنواره ارتباط خانواده‌ها با تولیدکنندگان اسباب‌بازی است.

حموله اظهار کرد: ۶ نشست در سطح ملی و بین‌المللی قبل از شروع جشنواره برگزار شد که نشست‌ها براساس وبینار آموزشی بود و نزدیک به ۱۶۰ نفر در نشست‌ها حضور داشتند.

وی یادآور شد: براساس فراخوان امسال ۱۴۰ شرکت کننده در نمایشگاه تخصصی حضور دارند که از این تعداد ۱۱۲ تولید کننده و ۲۸ طراح حاضر هستند و ۱۲۵۰ محصول به فروش می‌رسد و  در معرفی اسباب بازی ایرانی ۳۲۸ نمونه عروسک در پروفایل خودشان معرفی کردند. هر تولیدکننده صفحه خودش را دارد و آخرین دستاوردهایش را آنجا معرفی کرده است. امسال فضای نمایشگاه ترویج بازی و اسباب بازی در اختیار سازمان، سمن و نهادهای مرتبط است و می توانند از آن استفاده کنند، به ویژه این بخش مورد توجه مدیران مدارس که دوره‌های بازی محور را مدنظر دارند، خواهد بود و  می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین برای کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه هم اسباب‌بازی‌ها و محصولات ویژه در سایت جشنواره وجود دارد و امیدوارم که برای آنها مفید باشد.

حموله در پایان تاکید کرد: تخفیف به معنای رایج نداریم اما ارسال رایگان امتیاز بزرگی است و سعی کردیم پشتیانی‌های مرتبط را انجام دهیم. بسته‌ها در تهران ۲۴ ساعت و در استان‌ها حداکثر ظرف مدت ۴ روز به دست خریداران می‌رسد. جشنواره امسال تمام بخش‌های دوره قبل را در خود جای داده و تجربه جدیدی است.

علاقه‌مندان به بازدید از ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی که به‌همت اداره کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی irantoyfestival.ir مراجعه کنند.

برچسب‌ها