آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ردای گوهرشاد که معطوف به طراحی و تولید لباس های مناسب با هویت‌های ایرانی و اسلامی است توسط داوران منتخب داوری شده و منتخبان معرفی شدند.

منتخبان دومین جشنواره مجازی « ردای گوهرشاد» معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین، صدرا یوسفی با اشاره به لزوم برگزاری جشنواره‌هایی که به ارتقاء هویت ایرانی و اسلامی و اشاعه فرهنگ بومی منجر می‌شود، اظهار کرد: فرهنگسرای خانواده با برگزاری نمایشگاه مجازی عفاف و حجاب با موضوع طراحی لباس ایرانی و اسلامی سعی در ترویج فرهنگ بومی داشته و با برگزاری جشنواره ردای گوهرشاد در راستای نیل به این اهداف گام برداشت.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد افزود: در ابتدا از متقاضیان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره ثبت نام به عمل آمد و در مرحله بعدی تعداد ۷۰ اثر به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شد. سپس در مرحله داوری، ۹ اثر برگزیده به عنوان منتخبان جشنواره توسط هیئت داور انتخاب شدند. همچنین قرار است از آثار برگزیده نمایشگاهی برگزار خواهد شد و در پایان نمایشگاه نیز یک اثر به انتخاب بازدید کنندگان برای دریافت جایزه ویژه این بخش انتخاب خواهد شد.

وی با اشاره اهداف این جشنواره، تصریح کرد: هدف ما در نهایت رسیدن به طرح‌های مناسب برای بانوان شاغل، معرفی طرح‌های منتخب به تولیدکنندگان پوشاک جهت ورود به بازار فروش، ایجاد انگیزه کارآفرینی و تولید در هنرجویان و طراحان لباس است. همچنین لباس‌های طراحی شده مناسب گروه‌های سنی جوان، میانسال و کهنسال است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، منتخبان در بخش طراحی لباس مجلسی شامل فتانه همتی، فاطمه گواهی و سعیده نیکش، در بخش حجاب، مائده علیزاده، فتانه همتی و مژگان سالاری و در بخش لباس اجتماعی، فاطمه سادات نظری، محبوبه معصومین و مائده علیزاده به عنوان منتخبان ردای گوهرشاد توسط هیأت داوران معرفی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها