رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در مشهد گفت: بالغ بر ۵۰درصد نوآوری و کارآفرینی امروز کشور در حوزه دیجیتال و فضای مجازی در حال انجام است و طبق آمار حدود یک میلیون نفر در ایران از طریق اینستاگرام کسب درآمد و امرار معاش می کنند.

فیلترینگ شبکه های اجتماعی یک موضوع بسیار سیال است/درآمدزایی یک میلیون نفر در اینستاگرام

محمد صدیق ‌دامغانی‌زاده  در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: فیلترینگ شبکه های اجتماعی یک موضوع بسیار سیال است که در سطوح کلان کشور درحال بررسی می باشد.

وی افزود: وزیر ارتباطات نگاه ویژه ای بر کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دارند و توصیه وی بر این است که این حوزه باید توسعه و گسترش پیدا کند.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بالغ بر ۵۰درصد نوآوری و کارآفرینی امروز کشور در حوزه دیجیتال و فضای مجازی در حال انجام است و  در حوزه خاورمیانه در بین کشورهایی که ساختار اقتصاد آنها متکی به خود است ایران شرایط بسیار خوبی در حوزه اقتصاد دیجیتال دارد و حتی بسیاری از کشورها برای کسب تجربه و دریافت دانش در این زمینه به ایران مراجعه می کنند.

صدیق با بیان اینکه در حال حاضر حدود یک میلیون نفر در ایران از طریق اینستاگرام کسب درآمد و امرار معاش می کنند، بیان داشت:  امروز یک خانم با استفاده از شبکه های اجتماعی و به صورت برخط قادر است غذایی که در منزل خود پخت نموده است را در معرض فروش قرار دهد و دیگری نیازی به تهیه محیط فیزیکی نظیر میز، صندلی و محل کار ندارد .

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات  کشور با اشاره به اینکه  شبکه های اجتماعی و برخط باعث شده است که کسب و کارها بویژه کسب و کارهای کوچک رونق بگیرند، تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که بر آن در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید شده است کمک و ارتقاء کسب و کارهای روستایی است تا محصولات و تولیدات روستاییان به صورت برخط در اختیار مردم شهر قرار بگیرد که پیش زمینه آن رشد و ارتقائ شبکه اینترنت روستایی است که وزیر ارتباطات در هیات دولت بر آن تاکید ویژه ای دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها