بازرسان سازمان جهانی بهداشت در پیامهای توییتری به شایعات نیویورک تایمز علیه کشور چین واکنش دادند.

مقابله کارشناسان سازمان جهانی بهداشت با شایعات نیویورک تایمز

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رادیو بین الملل چین، تعدادی از رسانه های آمریکا از جمله نیویورک تایمز اخیراً با انتشار گزارشهایی به نقل از چندین کارشناس سازمان بهداش جهانی نوشتند که در جریان سفر هیئت کارشناسان این سازمان برای ردیابی منشاء ویروس کرونا، برخی رفتارهای چین موانع جدی برای آنان ایجاد کرده. ولی پس از انتشار گزارشها، کارشناسان سازمان بهداشت جهانی که نامشان در این گزارشها ذکر شده بود، با انتشار مقالاتی اعلام کردند که رسانه های گروهی آمریکا دیدگاههای آنها را تحریف کرده اند و رفتار نیویورک تایمز را «بی شرمانه» خواندند.

پتر داساک مشاور سازمان بهداشت جهانی در توییتر خود گفت: «این تجربه ای نیست که من به عنوان مسوول گروه حیوانات و محیط زیست در سفر خود داشتم؛ من احساس میکنم که همکاران چینی صادق و قابل اعتماد هستند. ما در جریان این سفر اطلاعات مهم جدید و همچنین در مورد نحوه انتشار ویروس اطلاعات بیشتری به دست آوردیم.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی گزارش نیویورک تایمز درباره چین را «بسیار بی شرمانه» خواندند_fororder_1613251514303_617_473x450

تئا فیشر رئیس آزمایشگاه سرخچه، آنفولانزا و فلج اطفال سازمان بهداشت جهانی نیز در توییتر خود نوشت که گزارش نیویورک تایمز اظهارات وی را به شدت تحریف کرده است. طرف چینی رابطه خوبی با هیئت بین المللی همه گیری شناسی داشت و بحثهای خوب و گرم ما نیز نشانگر مشارکت خوب طرف چینی در این زمینه است. آنچه ما گفتیم به شدت تحریف شده و تاثیر منفی بر کارهای مهم علمی ایجاد کرده است.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی گزارش نیویورک تایمز درباره چین را «بسیار بی شرمانه» خواندند_fororder_1613251289367_531_1031x651

داساک پس از دریافت پاسخ فیشر، بار دیگر طی پیامی رفتار رسانه های آمریکایی را «ناامیدکننده» و «بی شرمانه» توصیف کرد و گفت: «پس از توضیح نتایج مهم یک ماهه تحقیق ما در چین برای خبرنگاران، رسانه های آمریکایی برای تهیه گزارشهایشان از سخنان همکاران ما سوء استفاده کرده اند؛ این واقعاً ناامید کننده است. رفتار نیویورک تایمز بی شرمانه است!

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها