مدیر مشارکتهای مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مجموع مشارکت نیکوکارانه و کمکهای شهروندان نیک‌اندیش خراسان رضوی در تمامی موضوعات حوزه سلامت ظرف امسال به میزان ۵۷.۸ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.

کمک‌های ۹۱۵ میلیارد ریالی خیران سلامت خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدحسین قورچی  حجم کمکهای مردمی جمع‌آوری شده مربوط به حوزه سلامت را در خراسان رضوی ظرف فروردین تا پایان آذر ماه امسال ۹۱۵ میلیارد و ۷۶۶ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۲۱۲ ریال اعلام کرد.

وی افزود: شهروندان نیکوکار خراسانی پارسال ظرف همین مدت ۵۸۰ میلیارد و ۴۱۲ میلیون ۹۷۹ هزار و ۸۹۰ ریال کمک به حوزه سلامت استان اهدا کرده بودند. 

مدیر مشارکتهای مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۴۶۶ میلیارد ریال از کمک نیکوکارانه امسال فعالان خیراندش حوزه سلامت خراسان رضوی به صورت نقدی مختص مقابله با شیوع ویروس کرونا بوده است.
وی همچنین گفت: مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد، شهروندان نیکوکار، مووسسات خیریه سلامت، گروههای داوطلب سلامت و شرکتها و بنگاههای اقتصادی در مواقع بحران فرصتی را برای مدیران فراهم می‌سازد تا با بهره‌مندی از این ظرفیتها در کنار دستگاههای دولتی به نحو مؤثرتری به حوادث و بلایا پاسخ دهند. 
دکتر قورچی افزود: مشارکت ایرانیان در دوران بحران کرونا همچون تجربه‌های پیشین نظام سلامت سیمای زیبایی از حضور و مشارکت گسترده مردم را در مقابله با حوادث و بلایا در صحنه جهانی رقم زده‌ است. 
وی ادامه داد: ۵۲ درصد از حجم مشارکتهای نیکوکارانه مردمی در خراسان رضوی ظرف ۹ ماه گذشته امسال به امر مقابله با شیوع ویروس کرونا اختصا داشت. 
مدیر مشارکتهای مردمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دیگر اقدامات امور اجتماعی در حوزه مبارزه با کرونا نیز اشاره و "تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، آموزشی و فرهنگی، کمک به بیماران خاص در امر درمان، تهیه و توزیع اقلام مورد نیاز کادر درمان بیماران کووید ۱۹ در مراکز بهداشتی و درمانی نظیر ملزومات حفاظتی، وسایل حفاظت فردی، ماسک‌ سه لایه و ان۹۵، شیلد، گان، محلول‌ ضدعفونی‌کننده دست و سطوح، کمک به آموزش، اطلاع‌رسانی و ضدعفونی معابرشهری، کمک به بیماران تحت پوشش با توزیع ماسک و اقلام خفاظتی در مناطق حاشیه شهر" را از آن جمله برشمرد. 

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها