معاون گردشگری خراسان رضوی گفت: در قالب حمایت دولت از حوزه گردشگری قرار بر این شده است که تسهیلات کرونایی جدیدی به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان در اختیار تاسیسات گردشگری کشور قرار گیرد.

اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید کرونایی به تاسیسات گردشگری کشور

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری  در خصوص اعطای تسهیلات ۱۵ هزار میلیارد تومانی به حوزه گردشگری اظهار کرد: در زمینه تسهیلات ۱۵ هزار میلیارد تومانی که قرار است در حوزه گردشگری هزینه شود بیشتر بحث رونق سفر مطرح است؛ استفاده از تسهیلات بانکی در این حوزه برای افرادی که تقاضای این تسهیلات را داشته باشند و در قالب پکیج‌هایی که معمولا از سمت دفاتر خدمات مسافرتی صادر می‌شود، فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه اعطای این تسهیلات بین وزارت گردشگری و بانک ملت بسته شده و این مبلغ از طریق بانک ملت به تاسیسات گردشگری اعطا خواهد شد. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: شرایط جزئی‌تر این موضوع به زودی ابلاغ خواهد شد، به عقیده من اعطای این تسهیلات اقدام خوبی در راستای رونق سفر خواهد بود و افراد می‌توانند از طریق استفاده از امکاناتی که قرار است در اختیارشان قرار گیرد برنامه‌ای برای سفر داشته باشند.

بیدخوری یادآور شد: اعطای تسهیلات به این روش در گذشته به دلیل شیوع گسترده کرونا جنبه عملیاتی نداشته و به زودی این فرایند کامل‌تر شده و جنبه عملیاتی نیز پیدا خواهد کرد؛ ما در استان نیز در حال پیگیری و بررسی شرکت‌های واجد شرایط اعم از دولتی و خصوصی هستیم تا بتوانیم برای دریافت این تسهیلات آن‌ها را معرفی کنیم. 

وی در خصوص اینکه چه مبلغی قرار است در اختیار هر استان قرار گیرد، تصریح کرد: همانطور که گفته شد امکان بهره‌برداری از این تسهیلات به نحوی پیش‌بینی شده است که افراد و ارگان‌ها بتوانند در قالب پکیج‌های گردشگری از آن استفاده کنند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی عنوان کرد: ارائه تسهیلات در هر منطقه‌ای از کشور ممکن است اتفاق بیفتد اما مهم این است که ظرفیت‌های گردشگری مخصوصا ظرفیت‌های اقامتی که در استان خراسان رضوی وجود دارد، شناخته شود تا بتوان سهم بیشتری از این تسهیلات را در اختیار داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قرار است این تسهیلات تنها در حوزه سفر هزینه شود و پرداخت آن اغلب به تاسیسات گردشگری که از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مجوز دریافت کرده‌اند، قابلیت پرداخت خواهد داشت. 

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص اولویت‌بندی سهمیه‌ها تشریح کرد: در این خصوص باید گفت که اولویت‌بندی‌ سهمیه‌ها در قالب پکیج اتفاق خواهد افتاد، برای مثال یکی از دفاتر خدمات مسافرتی مشهد می‌تواند اعلام کند که سفر به مشهد و تمام خدمات از جمله پرواز، اقامت در مشهد، خرید صنایع‌دستی و ... از طریق این دفتر انجام خواهد گرفت و مبلغ این پکیج به صورت کلی پرداخت می‌شود و در انتها اما سود این پکیج‌ها به تاسیسات گردشگری خواهد رسید که در قالب این پکیج‌ها ارائه خدمت داشته باشند. 

بیدخوری در خصوص زمان استفاده این تسهیلات ادامه داد: طبیعتا استفاده از این طرح به دلیل شرایط موجود زمان طولانی خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که در حوزه سفر و گردشگری تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا برای ما حکم قانون را دارند و در اولویت هستند.

وی اضافه کرد: حتی اگر حمل‌ونقل عمومی بین شهری، استفاده از هتل‌ها و مواردی از این دست با محدودیت روبه‌رو شوند ما نیز تابع قوانین ابلاغ شده خواهیم بود و از تسهیلات در شرایط گفته شده استفاده نخواهد شد و ما نیز در شرایط حاد کرونا تبلیغ سفر نخواهیم کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد: در نهایت اما زمینه‌سازی‌های این حوزه در حال انجام است تا در شرایط مساعد و مناسب قابلیت بهره‌برداری از این تسهیلات فراهم شود، اما لازم به ذکر است که در شرایط نامساعد بیماری تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها